Sökning: "small-medium sized enterprises SME"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden small-medium sized enterprises SME.
1. Det är som att leka med elden : En kvalitativ studie om valutakursens påverkan på internationellt agernade svenska SME-företag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Företag som agerar på en internationell marknad står inför olika risker men också möjligheter vid en valutafluktuation. Företag som hanterar ett pengaflöde i någon form av utländsk valuta står inför valutaexponering när valutakursen fluktuerar. För att minska valutarisken kan företagen använda sig av olika valutastrategier. LÄS MER
2. Analyzing the usage of digital marketing and relationship marketing within Swedish SME’sin the B2B sector : Examining what is most effective
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Many small/medium-sized businesses to business companies today struggle withdeciding what marketing strategy to adopt since they do not have the same resources aslarger companies have. Large businesses have certain inherent advantages over smallercompanies. LÄS MER
3. The importance of open innovation in small and medium-sized enterprise in Sweden : A case study of Single Technologies
Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The entrepreneurs behind newly formed companies in Sweden as well as small medium-sized enterprises and start-ups are increasingly getting involved in open innovation or exploring its practices. They do this in order to develop innovative products and services. LÄS MER
4. Att ta sig igenom bruset : en studie om SMeFs förutsättningar för omnikanaler
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag finns hög konkurrens på marknaden och detta gör att det är svårt för varumärken att bli sedda av sin kund. Dagens konsument rör sig mellan olika kanaler och kommunikationen från företag måste uppdateras och anpassas efter konsumentens beteende. Det är avgörande för företag att engagera sina kunder för att bli uppmärksammade. LÄS MER
5. Implementation of Supply Chain Sustainability in the Fashion Industry
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : This thesis investigates how small-medium sized enterprises (SMEs) in the fashion industry work with sustainable fashion and the approaches they implement within the supply chain. The research examines further how third party organizations support the SMEs in their way towards a sustainable design and production. LÄS MER