Sökning: "smink kvalitativ"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden smink kvalitativ.

  1. 1. Hur konsumenter ser på att prova kläder genom augmented reality : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever klädprovning genom mobile augmented reality

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emelyn Celis; Alicia Edberg; [2022]
    Nyckelord :Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobile phone; Application; Virtual and Experience; Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobiltelefon; Applikation; Virtuell och Upplevelse;

    Sammanfattning : Augmented reality has in recent years become a topic that’s frequently discussed among business managers and marketing practitioners, due to the findings that support the technology's ability to influence consumer behavior. The technology is offering consumers exceedingly product information, a pleasurable shopping experience and a greater interactive interface. LÄS MER

  2. 2. UNDERWEAR FOR PEOPLE LIKE YOU AND MAYBE ME - En kvalitativ studie om hur kvinnorna i Lindex reklamkampanj Underwear for people like you and me framställs.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Vanja Andersson; [2020-09-18]
    Nyckelord :Skönhetsideal; reklamkampanjer; normativ femininitet; representation; kvinnokroppen; framställning.;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur kvinnorna i Lindex kampanj Underwear for people like you and me framställs, samt undersöka hur kampanjen kan förstås utifrån en större kontext gällande normativ femininitet, representation och inkludering. Teori: Stuart Halls teorier kring representation, Beverly Skeggs teorier kring normativ femininitet. LÄS MER

  3. 3. Love yourself – men hur? En kvalitativ studie av svenska skönhetsföretags framställning av femvertising

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Emma Broberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur de svenska skönhetsföretagen CAIA Cosmetics, Rebecca Stella Beauty, Indy beauty och Viva La Diva använder sig av budskap som hyllar kvinnor på sina webbsidor. Denna typ av budskap kallas för femvertising och definieras som ”marknadsföring vilken använder sig av olika budskap om att stärka kvinnor och bryter mot stereotypa framställningar av kvinnor” (Åkestam et al. LÄS MER

  4. 4. Varumärket som säljer så mycket mer än smink : En kvalitativ studie om vilka framställningar av kvinnan som går att hitta i de sex mest gillade reklambilderna i CAIA Cosmetics läppstiftskampanj 2019

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Alejandra Marroquin; Isabelle Nordén; [2020]
    Nyckelord :Gender; Stereotype; Male Gaze; Objectification; Representation; Instagram; Women in advertising; Genus; Stereotyp; Den manliga blicken; Objektifiering; Representation; Instagram; Kvinnor i reklam;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine which kind of expressions of the woman that were present in the selected advertising images and how they could affect how women are represented. A qualitative content analysis was conducted. The six most liked CAIA Cosmetics Instagram posts from their lipstick campaign in 2019 were chosen and analysed. LÄS MER

  5. 5. Den perfekta filmlystern : En kvalitativ studie i kopplingen mellan stereotyper och porträttering av hy i amerikanska filmer i high school-miljö.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Sandra Eriksson; Elias Åström; [2018]
    Nyckelord :Hy. Smink. Skönhetsideal. Carrie. I Love You; Beth Cooper. Fokusgrupper. High school-filmer. Stereotyper.;

    Sammanfattning : Imperfektioner i skådespelares hy upplever vi sällan visas inom film och medier relaterade till film. Många gånger i film tycks hy användas för att gestalta olika stereotyper. LÄS MER