Sökning: "smygreklam"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet smygreklam.
1. Förtroende i samband med influencer marketing : En kvalitativ studie om konsumenters förtroende gentemot influencers och företag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose with this study is to increase the understanding behind consumers trust towards influencers and companies while these two collaborate with each other. Two questions were developed to investigate the purpose. LÄS MER
2. #ÄRGRÄNSENNÅDD? En kvalitativ studie om smygreklam i sociala medier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT17 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 42 sidor Antal ord: 16 681 ord Nyckelord: Sociala medier, reklam, smygreklam, marknadsföringslagen. Syfte: Studien syftar till att få en djupare förståelse för mottagarnas syn och uppfattning kring smygreklamen som finns i sociala medier. LÄS MER
3. ”Paid partnership with….” : En kvalitativ studie om hur unga upplever sponsrade inlägg på Instagram
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Reklam på sociala medier har länge varit en gråzon och ett flertal profiler har fällts för smygreklam. De unga är de som oftast befinner sig på dessa plattformar och de tycks sakna ett kritiskt förhållningssätt när det gäller konsumtion av information och medier. LÄS MER
4. Näringsidkare ger profil 2 miljoner i dricks - Om smygreklam på sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Today more and more businesses are using the internet and social media to reach out with their messages. Through these media, they have found new opportunities to disseminate information. Given that information on social media sites often is perceived as personal and credible advice, consumers may easily mistake marketing for information. LÄS MER
5. Madison & Vine
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Madison & Vine: Hur uppfattar konsumenter produktplacering i film? Seminariedatum: Januari 15, 2015 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Alinne Andersson, Lina Shore, Alexander Wegdell Handledare: Jon Bertilsson Nyckelord: Produktplacering, marknadsföring, varumärke, konsumentpåverkan, smygreklam Syfte: Målet med denna uppsats är att djupare undersöka hur konsumenter uppfattar produktplacering i film. Metod: Inledningsvis har vi gjort en förundersökning, där vi visade två utvalda filmer för totalt 20 personer. LÄS MER