Sökning: "snabbkassor"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet snabbkassor.

  1. 1. Snabbkassor från livsmedelsbutikernas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Adrian Agardh; Eric Hermelin; [2022]
    Nyckelord :Självbetjäning; Snabbkassor; Värdeerbjudande; Implementering; Intern effektivitet; Stöld; Personlig kontakt; Målgrupp.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med ökad förståelse för orsakerna varför butiker inom den svenska dagligvaruhandeln väljer att implementera snabbkassor eller inte. Från ett företagsperspektiv vill vi därför kvalitativt undersöka vilka för- och nackdelar livsmedelsbutiker ser med snabbkassor samt hur företagen resonerar kring sin målgrupp i beslut om snabbkassor. LÄS MER

  2. 2. AI-based machine vision for retail self-checkout system

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :Anton Rigner; [2019]
    Nyckelord :Object detection; Retail; Automatic Checkout; Artificial Intelligence; Deep Learning; Computer Vision; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In recent years advances in computing power, availability of large annotated datasets and AI algorithms have enabled the rise of reliable object identification and tracking. This thesis describes the development and implementation considerations of a system for object detection in the retail industry. LÄS MER

  3. 3. Self-Scanning Services in Food Retail : An Investigation on how Self-Scanning Services are adopted in the Swedish Food Retail Environment from a Service Fascination Perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Emelie Ekman; [2016]
    Nyckelord :self-scanning services; mobile self-scanning; service fascination; self-service technology; innovative technology adoption; självscanningstjänster; mobilsjälvscanning; service fascination; självbetjäningsteknik; anammande av innovativ teknik;

    Sammanfattning : The retail industry is a competitive environment moving towards being rather service-oriented than product-oriented. It is hence essential for businesses to comprehend the market and act accordingly to differentiate themselves. A way of gaining competitive advantage and engage consumers is to invest in innovative technology. LÄS MER