Sökning: "snabbrörliga konsumentvaror"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden snabbrörliga konsumentvaror.

  1. 1. Assessing an IT system implementation in a post merger scenario

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM); KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jonas Florén; Kian Rousta; [2020]
    Nyckelord :Organizational Change; post-merger integration; sociomaterialism; technochange; warehouse management system; artifacts; organisationsförändring; artefakter; sociomaterialism; integration; technochange; IT system; uppköp och förvärv;

    Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) are today two common ways to expand and grow businesses. However, studies report that around 50-75% of all M&A transactions fail to yield expected results. This study focuses on the value creation realized in the post merger integration. LÄS MER

  2. 2. Monitoring inventory pressure in a FastMoving Consumer Goods system

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM); KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Olof Holmberg; Hampus Österlind; [2019]
    Nyckelord :Fast-Moving Consumer Goods; Food retail; Inventory management; Inventory pressure; Performance measurement; Regression analysis; Snabbrörliga konsumentvaror; Livsmedelshandel; Lagerhantering; Lagertryck; Mätetal; Regressionsanalys;

    Sammanfattning : Issues relating to inventory capacity resulting from high fill rates (inventory pressure) have been identified as a major problem for growing Fast-Moving Consumer Goods firms. The implications of these capacity problems include increased costs of working capital and cost-inefficient rental of external storage space. LÄS MER

  3. 3. Development of e-commerce within fast moving consumer goods

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande; KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Julia Olsson; Julia Samaan; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; FMCG; Business models; E-handel; Dagligvaruhandel; Affärsmodeller;

    Sammanfattning : Today, we can observe a shift in consumer behavior where more products are being consumed online. For food or so called fast moving consumer goods it has taken longer to start this transition than for other industries such as books and electronics but now it is on the rise and it has been an overall increase of 30 to 37 % in the last couple of years. LÄS MER

  4. 4. Barriers to adopting e-grocery : Focus on user experience

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT; Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Natalie Harris; Mikael Holvik Gustavsson; [2016]
    Nyckelord :E-Grocery; E-Commerce; Online food retailing; Swedish food retailing; barriers to adopting e-grocery; user experience; human-computer interaction; E-Dagligvaruhandel; E-handel; mathandel på nätet; Svensk mathandel; barriärer till e-dagligvaruhandel; användarupplevelse; Människa–datorinteraktion;

    Sammanfattning : Electronic commerce is a relatively new concept compared to other Internet applications. Theconcept has grown fast to cover a wide range of products and services and practiced in severalparts of the world. The process of buying and selling Fast Moving Consumer Goods, food andother necessities online is referred to as electronic grocery. LÄS MER

  5. 5. Varumärkeskapital : Skapande av varumärkeskapital för företag verksamma inom en marknad för snabbrörliga konsumentvaror

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Pettersson; Anders Olsson; [2012]
    Nyckelord :brand equity; brand; brand building; brand associations; brand awareness; brand loyalty; perceived quality; fast-moving consumer goods; FMCG; varumärkeskapital; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkesassociatoner; varumärkeskännedom; varumärkeslojalitet; upplevd kvalitet; snabbrörliga konsumentvaror;

    Sammanfattning : Varumärkeskapital är det mervärde som ett varumärke ger en produkt i förhållande till om varumärket inte funnits på produkten. Konsumentbaserat varumärkeskapital innebär vidare att det är i konsumentens medvetande som varumärkeskapitalet existerar. LÄS MER