Sökning: "snake grid"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden snake grid.

  1. 1. Exploring the parameter space of Q-learning for faster convergence using Snake

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Anders Blomqvist; Christian Andersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this paper we explore the field of reinforcement learning which has proven to be successful at solving problems of random nature. Such problems can be video games, for example the classical game of Snake. LÄS MER

  2. 2. Reinforcement Learning for Video Games

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Joar Edlund; Jack Jönsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : We present an implementation of a specific type of deep reinforcement learning algorithm known as deep Qlearning. With a Convolutional Neural Network (CNN) combined with our Q-learning algorithm, we trained an agent to play the game of Snake. LÄS MER

  3. 3. Snake Grid och andra objektanpassade projektioner för svensk infrastruktur

    Master-uppsats, KTH/Geodesi och satellitpositionering

    Författare :Tobias Jonsson; [2015]
    Nyckelord :Snake Grid; objektanpassade projektioner; kartprojektioner; oblik; mercator;

    Sammanfattning : I detta examensarbete undersöks tillämpligheten av speciellt anpassade kartprojektioner för projektering, byggnation, drift och underhåll av långsträcka objekt inom svensk infrastruktur. Speciellt intresse ägnas åt Snake Grid-projektionen som utvecklats av University College London i samarbete med Network Rail, som bygger och underhåller det brittiska järnvägsnätet. LÄS MER