Sökning: "snittköp"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet snittköp.

  1. 1. Har du hört den förut? : En kvantitativ studie om bakgrundsmusik och dess påverkan på konsumenters emotioner och köpbeteende.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Waldenbäck Lucas; Sjöström Max; [2016]
    Nyckelord :Köpbeteende; sinnesmarknadsföring; bakgrundsmusik; dagligvaruhandel; känslotillstånd;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker bakgrundsmusikens påverkan på konsumenters emotioner och köpbeteende beroende på om det spelas bekant-, obekant- eller ingen musik i dagligvaruhandeln. Över en tvåveckorsperiod har studien samlat in 163 enkätsvar avseende musikens bekanthet samt kunders känslotillstånd i form av glädje och upprymdhet. LÄS MER

  2. 2. Uppförsäljning - en väg till ökade snittköp

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alexander Eriksson De La Rosa; Mazyar Sajjadi; [2013]
    Nyckelord :upselling; regulatory focus; regulatory fit; consumer electronics; store personnel;

    Sammanfattning : The Swedish consumer electronic industry has recently experienced an increasingly intensive price war. The price war has forced some operators in the business to declare bankruptcy, as the only way to compete has been by driving down prices. A challenge that retail chains in the consumer electronics industry is facing is to increase their margins. LÄS MER

  3. 3. Självscanningssystemet : Dess för- och nackdelar

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :David Cronholm; Alexander Sund; [2009]
    Nyckelord :självscanningssystemet; lönsamhet; snittköp; kundfrekvens; personalkostnader; arbetsbelastning; arbetsskador; stress; kontrollbehov; smidighet; behov av händer;

    Sammanfattning : The purpose with our thesis is to understand and explain the advantages and disadvantages there is with the self scanning system. The advantages and disadvantages we will highlight from three different angels; the store management perspective, the staff perspective and the customer perspective. LÄS MER