Sökning: "snygga människor"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden snygga människor.
1. Influencers och skönhetsideal : ’’Dom är ju snygga även om deras utseende är fejk’’
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och diskutera huruvida influencers påverkar människor när det kommer till skönhetsideal. Undersökningen syftar till att öka förståelsen för vilka faktorer som kan ligga bakom att personer överväger eller beslutar sig för att göra ett skönhetsingrepp. LÄS MER
2. Influencer marketing: Hur det påverkar unga kvinnor i generation Z
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : I takt med att reklamtröttheten ökar i västvärlden växer sig marknadsföringsstrategin influencer marketing allt starkare. Influencers, vilka i grund och botten är helt vanliga människor, har en stor makt på sina sociala medier med tusentals till miljoner följare. LÄS MER
3. En strävan efter kundlojalitet : -En visuell retorikanalys av Mercedes-Benz Magazine
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att försöka kartlägga vad Mercedes-Benz argumenterar för genom sin tidning Mercedes-Benz Magazine och till vilken publik de då vänder sig till. Frågeställningarna har varit: 1.Vilken tes eller teser driver Mercedes-Benz Magazine? 2. LÄS MER
4. Shop 'til you drop - Förhållandet mellan materialistiska värderingar och självrapporterat shoppingbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Studien syftar till att undersöka materialistiska attityder och dess samband till problematiskt självrapporterat shoppingbeteende samt kartlägga hur shoppingbeteendet ser ut bland Lunds studenter. Undersökningsgruppen är 100 studenter från Lunds tekniska högskola och Ekonomihögskolan. LÄS MER
5. Attitudes Towards Television Commercials with an Underlying Health Claim
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Health and eating healthy has become increasingly popular during the recent decades. On television, countless numbers of food commercials claim their products to be healthy, and fit good looking people propagate for the benefits of the products. At the same time, there are many studies showing these marketing messages to be highly misleading. LÄS MER