Sökning: "snygga"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet snygga.

  1. 1. Influencers och skönhetsideal :   ’’Dom är ju snygga även om deras utseende är fejk’’  

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emilia Nordlund; Sjölén Simone; [2023]
    Nyckelord :Social media; Influencer; Cosmetic procedures; Beauty standards; Impact; Sociala medier; Influencer; Skönhetsingrepp; Skönhetsideal; Påverkan;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och diskutera huruvida influencers påverkar människor när det kommer till skönhetsideal. Undersökningen syftar till att öka förståelsen för vilka faktorer som kan ligga bakom att personer överväger eller beslutar sig för att göra ett skönhetsingrepp. LÄS MER

  2. 2. En analys av avfallshanteringen på NOVA Lund

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Jakob Schyllert; [2022]
    Nyckelord :Köpcentra; avfallshantering; avfallshierarki; Lunds kommun; cirkulär ekonomi; plast; återvinning.; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : In this study an evaluation of the ways in which the shopping mall NOVA Lund can improve its current waste management practices was conducted. This was done because NOVA plans to upgrade their waste management system. A survey was conducted where the staff of the 68 stores and 7 restaurants were inquired on the current system. LÄS MER

  3. 3. “Vill man vara den här coola och snygga tjejen, ja då tarman en snus” : En kvalitativ studie av LYFTs reklamsamarbeten med influencers

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Madelene Wiig; Hanna Ekdahl; [2022]
    Nyckelord :influencer; Instagram; snus; marketing; LYFT;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Utifrån fallet tobaksfritt snus är syftet med denna studie att undersöka hur LYFT med hjälp av influencer marketing strategiskt positionerar sig mot specifika målgrupper genom skapandet av jaget och gestaltning av livsstilar. Samt syftar studien till att se hur potentiella konsumenterna uppfattar strategin och reklamsamarbetet. LÄS MER

  4. 4. The strong men and the good looking women : Quantitative content analysis of the visual representation of athletes in Swedish digital sports journalism

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Alicia Sandell; [2021]
    Nyckelord :Stereotypical gender roles; female athletes; sports journalism; #MeToo;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the thesis is to examine if the quantity of female athletes is lesser than male athletes and if there are any gender differences in this visual representation of athletes in Swedish digital sports journalism. The thesis also aims to investigate if the visual representation of female athletes has changed over time in connection to the #MeToo movement. LÄS MER

  5. 5. Snygga ord på en tavla : En kvalitativ studie om organisationsmedlemmarnas upplevelse av organisationskulturen på företag som påstår sig ha mångfald bland anställda

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sümeyra Er; Abbe Hamma; [2021]
    Nyckelord :Diversity; organizational culture; inclusion; values; equality; Mångfald; organisationskultur; inkludering; värderingar; jämlikhet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and analyze how organizational members experience the organizational culture of companies that claim to have diversity among employees. A qualitative research method was used in the study, where the empirical data was collected through semi-structured interviews. LÄS MER