Sökning: "social acceleration"

Visar resultat 21 - 25 av 69 uppsatser innehållade orden social acceleration.

  1. 21. Narcissism, Love and Consumption

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jonathan Lundborg; [2021]
    Nyckelord :Online Dating; Social Acceleration; Ontological Uncertainty; Narcissism; Consumption; Strategic Action.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Online dating is growing rapidly within society. In the light of the covid-19 pandemic, the popular online dating app Tinder provides a new social setting for dating and romantic relationships. There is some debate whether online dating apps liquify (devolves) love - as proposed by Zygmunt Bauman - or make dating more accessible and efficient. LÄS MER

  2. 22. The use of gamified learning experiences to drive reskilling

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mathias Norhardt; [2021]
    Nyckelord :Gamification; Reskilling; digitally gamified learning experiences;

    Sammanfattning : Before the start of the industrial revolution the workplace has been ever changing with introduction of technologies. With the adoption of automation and artificial intelligence this marks an acceleration shift compared to the past. LÄS MER

  3. 23. Tydliga köpbeteendeförändringar inom klädbranschen i Sverige : En konsekvens av Coronapandemins drastiska framfart

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Ebba Helmer; Emelie Boije; [2021]
    Nyckelord :Coronapandemi; Klädköp; Konsumentbeteende; Köpbeslutsprocess; Pandemi;

    Sammanfattning : Problem definition: Today, the Coronavirus pandemic is a highly relevant topic since it affects all parts of society. However, research regarding its effects on consumer behaviour, especially concerning rarely purchased products such as clothing, is limited. LÄS MER

  4. 24. Understanding the role of social networks in the process of internationalization

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Rakibul Islam; Suprim Timila; [2021]
    Nyckelord :Social Media; Social Networks; Effectual Internationalization; Strategic Alliances; Platform Communication; branding;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore the role of social network in the international market for the companies that plan to test their capabilities of social network for enhancement of business. In order to explore such capabilities, LinkedIn, Facebook, twitter and other social networks have been considered as examples, using companies from three different countries France, China and India. LÄS MER

  5. 25. Med hemmet som arbetsplats : En fallstudie av virtuellt ledarskap på Svenskt Näringsliv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Gabriella Hansson; Linnea Hinz; [2021]
    Nyckelord :Virtuellt ledarskap; virtuella team; motivation; effektivitet i virtuella team;

    Sammanfattning : Trots att tekniken för ett mer flexibelt arbetssätt funnits tillgänglig under lång tid har få arbetsgivare anammat ett virtuellt arbetssätt och dess möjligheter förrän det senaste året. I detta hänseende har Covid-19 pandemin medfört en kraftig acceleration av den digitala transformationen, innefattande att organisationer hanterar den dagliga verksamheten virtuellt på distans. LÄS MER