Sökning: "social cognitive theory s"

Visar resultat 21 - 25 av 183 uppsatser innehållade orden social cognitive theory s.

  1. 21. Engagerande innehåll : En studie om hur innehåll påverkar engagemang på företaget Estrids Instagram-konto

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathilda Elebjörk; [2022]
    Nyckelord :Engagement; Instagram; uses and gratification theory; social media; relationship marketing; Engagemang; Instagram; användarmodellen; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Med det ökade användandet av visuellt baserade sociala medier har Instagram blivit en viktig plattform för företag att skapa och stärka relationer med sina kunder. Genom att skapa innehåll baserat på kundens behov kan öka kundengagemanget vilket i sin tur har stor påverkan på kundrelationen och företagets försäljning. LÄS MER

  2. 22. Bönens praktik : en teoretisk analys av Sarah Coakleys, Margareta Melins och Wilfrid Stinissens texter om bönens praxis

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Religionsfilosofi

    Författare :Malin Kling Einarsson; [2022]
    Nyckelord :prayer; theological correctness; political correctness; norms; context; Justin Barrett; DZ Phillips; bön; teologisk korrekthet; politisk korrekthet; normer; kontext; Justin Barrett; DZ Phillips;

    Sammanfattning : In this essay Sarah Coakley’s, Margaret Melin’s and Wilfred Stinissen’s texts on the use of prayer are analyzed with the help of Justin Barret’s theory of theological correctness and DZ Philips’ ideas on prayer. The essay is focused on finding out how useful they are to the study of prayer in practice. LÄS MER

  3. 23. Oops! I Did It Again... : Exploring consumers’ post-purchase emotions in regards to impulsive shopping and product returns online.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Elin Jönsson; Rebecka Ölund; [2021]
    Nyckelord :Impulsive buying; post-purchase emotions; product returns; cognitive dissonance;

    Sammanfattning : Background: The expansion of e-commerce and online orders have led to companies creating new marketing strategies, where impulsive purchases are important in order to boost sales. However, this also has negative aspects concerning overconsumption and the environmental impact. LÄS MER

  4. 24. ”Hjälplös fast man önskade att man kunde rädda världen” - Tjejjourstjejers syn på rollen som stödjare via chatt och deras motivationskrafter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Beatrice Norrman; Abbie Mellström; [2021]
    Nyckelord :young women empowerment centre; online chat counselling; volunteer emotional impact; volunteer motivation; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore how volunteers within young women online support chat experienced their supportive role. Further we wanted to explore what motivated these volunteers to continue with their voluntary work within the online support chat. LÄS MER

  5. 25. Att främja barns utveckling, psykosociala hälsa och välbefinnande genom musik i skolan : En kunskapsöversikt

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologi

    Författare :Christina Illmayr; [2021]
    Nyckelord :music; music lessons; school; school environment; group processes; children’s personality processes; children’s cognitive processes; contribution to society; psychosocial factors; resources.; musik; musikundervisning; skola; skolmiljö; grupprocesser; barns personlighetsprocesser; barns kognitiva processer; bidrag till samhället; psykosociala faktorer; resurser.;

    Sammanfattning : This thesis’ purpose is to review how music in school settings contributes to children’s development, psychosocial health, and well-being. The undertaken method is a compilation of current research which focuses on different themes within the field of music in school settings: group processes, personality processes, cognitive processes, and contribution to society. LÄS MER