Sökning: "social engineering"

Visar resultat 16 - 20 av 681 uppsatser innehållade orden social engineering.

  1. 16. THRIVE - with heritage to sustainability

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Ralph Frühwirth; Martyna Idasiak; [2023]
    Nyckelord :urban design; architecture; landscape architecture; sustainability; portugal; lisbon; mouraria; heritage; climate change; heat waves; water management; cities; urbanity; housing; environment; local life; urban rehabilitation; green jobs; solar energy; traffic management; biodiversity; Arts and Architecture; Earth and Environmental Sciences; History and Archaeology; Social Sciences; Technology and Engineering; General Works; Science General;

    Sammanfattning : The historic urban area of Lisbon emerged during the Middle Ages and was the origin of the development of a rather small neighbourhood, Mouraria. Not only did it count as the centre of the capital, but because of Lisbon being the metropolis of the Portuguese empire, Mouraria is now home to a diverse group of people, whose culture influences its special characteristics to this day. LÄS MER

  2. 17. Maskinteknikundervisning - En undersökning av en högskolekurs i hållfasthetslära

    Master-uppsats, KTH/Hållfasthetslära

    Författare :Christian Sorte; [2023]
    Nyckelord :discourse analysis; subject didactics; didactics; Solid Mechanics; diskursanalys; ämnesdidaktik; didaktik; hållfasthetlära;

    Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten omfattar en undersökning av en grundkurs i hållfasthetslära, en kurs som över tid haft en relativt låg genomströmning, och uppdraget avser att förstå kursens kontext samt presentera sammanställningar av problemområden och förbättringsförslag. Först presenteras en förstudie med syfte att förstå kursens kontext och utmaningar. LÄS MER

  3. 18. Digitally Controlled Oscillator Topologies for mm-Wave Pulsed Coherent Radar

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Klas Junskog; [2023]
    Nyckelord :oscillators; mm-wave; radar; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The advancement of future generations of wireless communication and radar sensing warrants the need for mm-wave digitally controlled oscillators (DCOs) with high-frequency trade-offs in consideration. The purpose of this project is to investigate DCO topologies inspired from scientific literature. LÄS MER

  4. 19. Can Generative AI Replace Human Communication Professionals? A qualitative study comparing social media content generated by Artificial Intelligence and humans

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Deline Fredriksson; Matilda Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Generative AI; AI visualisation tools; Artificial Intelligence; ChatGPT; DALL·E; Social Media; Content Creation; Digital Marketing; AI-generated content; Social Sciences;

    Sammanfattning : Generative AI is a novel phenomenon, now within the hands of the public. The utilisation of AI has already started replacing human employees in many industries and previous research shows that generative AI have great abilities in creative and communicative contexts. LÄS MER

  5. 20. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok 

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliwer Tomczyk; Wilma Pasanen; Nathalie Indiketiya Hewage; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; tillit förtroende; tekniskt förtroende; köpintention; sociala medier; riskbenägenhet; upplevd kontroll; teknisk effektivitet; Facebook och Tiktok;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31)                                Oliwer Tomczyk  (96/03/30)                             Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok  Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER