Sökning: "social ethos"
Visar resultat 1 - 5 av 138 uppsatser innehållade orden social ethos.
1. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER
2. Multimodal retorik på Instagram : En kvalitativ och kvantitativ studie av svenska Instagram-inlägg med stort engagemang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskaper om retorik på sociala medier. Utifrån vår sökning efter tidigare forskning kunde vi konstatera att det fanns en kunskapslucka inom detta område. Det förekom dock studier där retorik används i samband med influencers och påverkan på köpbeteenden. LÄS MER
3. Närbyråkraten kommer till tals : En kvalitativ studie om närbyråkratens upplevelse av tjänstemannarollenoch handlingsutrymmet i en post-NPM era av styrningsidéer
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att undersöka närbyråkraters upplevelser av sin roll somoffentligt anställd, och sitt handlingsutrymme i en post-NPM era av styrningsidéer. Dettainnebär att kartlägga hur de upplever den komplexa rollen som närbyråkrat och dehandlingsutrymme som det innebär i en politiskt föränderlig miljö. LÄS MER
4. Att leda under krig i en digital tidsepok : en kvalitativ textanalys av Volodymyr Zelenskyjs självframställning på Instagram
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : B-uppsatsen är författad av Tilda Thorsson och Hanna Dalborg i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsens titel är “Att leda under krig i en digital tidsepok”. I en tidsepok av digitala medier krävs ett nytt sorts ledarskap online. LÄS MER
5. Culture and Transnationalism: Exploring the Effects of Perceived Cultural Difference on Business Operations Between Dutch and Japanese Professionals
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudierSammanfattning : The trend towards greater globalisation brings the matter of cultural identity to the foreground. Transnational corporations or business networks are culturally diverse places where cultural othering – simply put, the assumption that someone is fundamentally different from you based on the cultural identity projected on- or associated with them – can significantly impact operations across the hierarchy. LÄS MER