Sökning: "social gaming motives"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden social gaming motives.

  1. 1. Användbarheten av träningsfunktioner i Apple Watch : Hur användbarheten av träningsrelaterade funktioner i Apple Watch påverkar studenters inställning till fysisk aktivitet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Durim Sadiku; Izabelle Lundqvist; [2022]
    Nyckelord :Användbarhet; Aktivitetsklocka; Fysisk Aktivitet; Träning; Träningsfunktioner; Apple Watch; Spelifiering;

    Sammanfattning : As a college student, there is a risk of spending a large part of the day with sedentary studies, which can have negative effects on students' health. With the intention of counteracting this and devoting more time to physical activity, Wearable fitness tracker (WFT) is an increasingly common technical aid for students. LÄS MER

  2. 2. ATT UMGÅS I AVSKILDHET : En studie om individers upplevelser av sociala interaktioner i spelbaserade röstbundna nätgemenskaper i tider av isolering

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Anton Harming Costa; Amanda Isaksson; Eric Fredriksson Friman; [2021]
    Nyckelord :social interactions; depression; social online gaming; social gaming motives; Covid-19; sociala interaktioner; socialt umgänge; emotionellt stöd; nätgemenskaper; onlinespel; spel; motivation; Covid-19;

    Sammanfattning : The Swedish national regulations and advice that the Covid-19 pandemic has entailed have resulted in individuals staying at home to a greater extent. This has led to individuals not having physical social interactions to the same extent as before the pandemic. LÄS MER

  3. 3. ”Jag skulle aldrig se mig själv som en gamer” : En kvalitativ studie om dataspelande medelålders män

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Niklas Pekkari; [2019]
    Nyckelord :Computer game; social interaction; late modernity; identity; gamer; Dataspel; social interaktion; senmodernitet; identitet; gamer;

    Sammanfattning : Under den senaste 20-års perioden har dataspelande ökat i popularitet bland stora delar av befolkningen i den industrialiserade västvärlden (Interactive Software Federation of Europe, 2012). Dataspel har gått från att vara en fritidssysselsättning som ungdomar ägnar sig åt till att ha blivit ett signifikant kulturellt fenomen som stora delar av befolkningen ägnar sig åt. LÄS MER

  4. 4. Varför ser vi på spelstreams? : En kvalitativ intervjustudie av motivationen bakom att se på spelstreams

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Martin Lindström; Arman Chowdhury; [2017]
    Nyckelord :Streaming; Games; Gaming; Esport; Motivation; Uses and gratifications theory; Twitch; Streaming; Spel; Gaming; Esport; Motivation; Uses and gratifications theory; Twitch;

    Sammanfattning : Varför sitter människor i flera timmar och tittar på när någon annan spelar ett dator/tv-spel? Idag har spelstreaming vuxit sig stort och flera miljoner väljer att titta på spelandet. I vår undersökning kommer vi att svara på vad som motiverar vissa människor att titta på spelstreams genom en kvalitativ intervjustudie. LÄS MER