Sökning: "social gaming"

Visar resultat 1 - 5 av 225 uppsatser innehållade orden social gaming.

  1. 1. Mellan fri vilja och datadriven exploatering: En studie om drivkrafter, medvetenhet, makt och ansvar inom onlinecasinomarknaden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Bengtsson; Lisa Hägglund; [2024-02-12]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategier; onlinecasino; konsumentbeteenden;

    Sammanfattning : This essay examines the limits of marketing strategies in the online casino industry, focusing on how data-driven and advanced marketing practices influence consumer behavior and contribute to problematic gambling consumption. By observing the online casino industry, the study identifies how companies use sophisticated data analysis methods and psychological techniques to attract and retain customers, raising significant ethical and social issues. LÄS MER

  2. 2. Mer än ett spel: En social och materiell analys av vikingatida Birkas spelmaterial

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Arkeologi

    Författare :Caroline Svensson; [2024]
    Nyckelord :Board games; Birka; Late Iron Age; Viking age; Archaeology; History and Archaeology;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to create a more nuanced picture of board games during the viking age, through a qualitative study of the gaming material from Birkas graves. The focus of the study is to see if there is any correlation between status and board games, what social groups were the one playing them and how widespread the activity was in this town. LÄS MER

  3. 3. Gamers och Esportares självskattade livstillfredsställelse : En kvantitativ tvärsnittsstudie

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :David Engberg; [2024]
    Nyckelord :Esport; Gamers; Life satisfaction; Game; Well-being; Esport; Gamers; Livstillfredsställelse; Spel; Välbefinnande;

    Sammanfattning : En kvantitativ tvärsnittsstudie som undersökts via en digital frågeenkät i syfte att se omdet fanns en korrelation mellan antal spelade timmar och självuppskattad livstillfredsställelsebland gamers och esportare.Livstillfredsställelse beskrivs enligt Kobau et al. LÄS MER

  4. 4. EN STUDIE I MUNTLIG INTERAKTION - Spanska steg 5 och engelska 5 på lika villkor?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Ana Álvarez Björk; [2023-09-28]
    Nyckelord :second language learning; explicit and implicit language learning; pair speaking test; GERS; Extramural English; Spanish as L2 in Sweden; English as L2 in Sweden;

    Sammanfattning : Aim: The aims in this essay are to provide a description of interactional competence in a pair speaking test in Spanish and English, level B1.2 in a Swedish context. The investigated interactions are made by 14 pairs of students in upper secondary school studying the subjects English 5 and Spanish 5. LÄS MER

  5. 5. Dataspelsberoende och dess sociala problematik : En litteraturstudie om dataspelsberoende, dess sociala problematik samt utmaningar inom det sociala arbetet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Shirin Rezai Yazdi; Maya Waseh; [2023]
    Nyckelord :Addiction; Gamer; Gaming Addiction; Gaming Disorder; Mental Health; Social Problem; Social Work; Dataspelsberoende; Dataspelsmissbruk; Missbruk; Psykisk Ohälsa; Spelare; Sociala problem; Socialt arbete;

    Sammanfattning : The aim of this study was to address a knowledge gap by conducting a literature review on gaming disorder, specifically focusing on its social problems and challenges it presents in the field of social work. The specific objectives of this study were to identify risk factors associated with gaming disorder, explore the potential social problems arising from gaming disorder and their impact on individuals, examine the treatment approaches for gaming disorder and identify the challenges faced by social workers when working with individuals affected by gaming disorder. LÄS MER