Sökning: "social imagination"
Visar resultat 1 - 5 av 125 uppsatser innehållade orden social imagination.
1. Constructing Spaces of Intervention in Gothenburg's Urban Periphery; The production of “vulnerable areas” in the City’s official documents
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : This study explores the construction of the “vulnerable area” by critically analyzing the assumptions, representations, and discourses that inform official documents targeting such neighborhoods. By conducting a qualitative content analysis on local policy produced in the City of Gothenburg, this thesis finds that such texts – through their imagination of space – produce “vulnerable areas” as spaces of intervention in need of extraordinary treatment. LÄS MER
2. Barns semiotiska uttryck i dansen : En kvalitativ studie av hur tre designade dansaktiviteter underlättar barns användning av semiotiska resurser.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study highlights the complex ways in which children engage with semiotic resources during designed dance activities. The study explores how preschool children aged four to five use semiotic resources during dance activities. The aim is to investigate the children's use of symbolic expressions and the communicative dynamics involved. LÄS MER
3. Children’s sense of place : What places and aspects are important to children in the process of generating a sense of place?
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : A city user that is often neglected in these fast urban transitions is the children. Even if Swedish planning offices aim to increase the focus on children, they are hindered by a lack of knowledge, leading to adult-created places not rooted in children's actual needs. LÄS MER
4. ”Jag ÄLSKAR högläsning!” : Sociala samspel i samband med högläsning i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ studie vars syfte är att undersöka hur lärare i förskoleklass arbetar med högläsning. Högläsning kan bidra till att eleverna får en positiv läsupplevelse vilket i sin tur kan stimulera elevernas läslust och läsförståelse, samt utveckla deras ordförråd och förmåga att lyssna och koncentrera sig. LÄS MER
5. INTERWEAVE - Food production interweaving with cultural programs, housing, and public places in Slakthusområdet, Stockholm.
Master-uppsats, KTH/StadsbyggnadSammanfattning : Slakthusområdet, a historically significant slaughterhouse district in Stockholm, stands as a testament to the dynamic nature of urban landscapes, characterized by the relentless tide of rapid urban change. Over the years, this district has undergone multiple transformations, mirroring the shifting needs and aspirations of the city. LÄS MER