Sökning: "social interaction"

Visar resultat 6 - 10 av 2719 uppsatser innehållade orden social interaction.

  1. 6. Sociala interaktioner på sociala medier : En studie om interaktionen på musikartisters Instagramkonton

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Sandra Peltonen; [2019]
    Nyckelord :Fans; music artist; interaction; communication; parasocial interaction; social media; Instagram; virtual communities; online community; Fans; musikartist; interaktion; kommunikation; parasocial interaktion; sociala medier; Instagram; virtuella gemenskaper; nätgemenskap; community;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte är att redogöra för interaktionen på fyra svenska soloartister och sångares Instagramkonton, där fokus legat på att kartlägga interaktionen mellan musikartister och fans, samt fans emellan, för att sedan beskriva vilka mönster som förekommer i interaktionen vid en jämförelse mellan alla fyra konton. Målet med den kvalitativa undersökningen har varit att nå en övergripande förståelse för interaktionen, och undersökningen har därför genomförts med en induktiv forskningsansats, för att få en bred förståelse för materialet. LÄS MER

  2. 7. Bussresan som upplevelse : En fallstudie om digitala medier inom den lokala busstrafiken

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik; Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Viktor Parment; Jakob Segerström; [2019]
    Nyckelord :UX; Realtidsinformation; Gamification; Sociala medier; IoT; Kollektivtrafik;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine which technical possibilities that exists within the local bus traffic and what impact it will have on travelers. To answer this purpose, we will examine the following question, how can digital experience promoted by IoT implementations make the buss journey a more interactive experience? The methods we used to find answers to the question was to do qualitative interviews and focus groups. LÄS MER

  3. 8. ‘Nobody puts Baby in a corner’ : A critical response to apartments and furniture designed based on modernistic ideals.

    Master-uppsats, Konstfack/Inredningsarkitektur & Möbeldesign

    Författare :Aminath Sawsan Ahmed; [2019]
    Nyckelord :apartment interiors; architecture; body and architecture; furniture design; human positions; interior design; modernist architecture; spatial interaction; arkitektur; inredningsarkitektur; kropp och arkitektur; lägenhets interiör; modernistisk arkitektur; möbeldesign; rumslig gestaltning;

    Sammanfattning : My study challenges the status quo that seems to exist in the design of modern apartments, which is heavily influenced by the modernistic movement that flourished in early 20th century. Modernists strived to create a just and equal society, by challenging the social order and the traditional hierarchical system. LÄS MER

  4. 9. Sommargågatan : Ett gemensamt vardagsrum att vistas i

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier; KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Lydia Storkaas; Karolina Lind; [2019]
    Nyckelord :sommargågata; gågata; sociala värden; vistelsevärde; mänskliga möten; stadsutformning; Levande Stockholm;

    Sammanfattning : Detta examensarbete behandlar konceptet sommargågator i Stockholm som ett offentligt vardagsrum med möjlighet att främja social interaktion mellan människor och möjliggöra vardaglig aktivitet. Syftet med denna studie är att undersöka sociala vistelsevärden kopplade till sommargågator samt identifiera aktiviteter och funktioner som kan stärka sommargågatans attraktionskraft, så att det blir ett gemensamt vardagsrum som attraherar och lockar olika målgrupper. LÄS MER

  5. 10. Den inbyggda pedagogiken i Anonyma Alkoholisters sociala praktik

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Tord Svensson; [2019]
    Nyckelord :Alcoholics Anonymous communities of practice; Anonyma alkoholister pedagogik;

    Sammanfattning : The integrated pedagogy in Alcoholics Anonymous as a community of practice In this paper I have studied the integrated pedagogy in Alcoholics Anonymous using Wenger’s theoretical model of communities of practice and from a point of view of situated learning. Focus has been on recovery from alcohol addiction as a process of social identity change where learning is seen as an appropriation of artefacts by an interaction between participation and reification which leads to a higher level of competence and a change in identity. LÄS MER