Sökning: "social interaktion på nätet"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden social interaktion på nätet.

  1. 1. Konstruktion av yrkesroll: specialpedagog. : En kvalitativ studie om specialpedagogens yrkesroll inom elevhälsan och i det praktiska arbetet med elever med problematisk frånvaro

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Peggy Emanuelsson; Malin Raab Obermayr; [2019]
    Nyckelord :Elevhälsa; hemmasittare; problematisk frånvaro; skolk; specialpedagog;

    Sammanfattning : Syftet med vår intervjustudie är att analysera specialpedagogens konstruktioner beträffande det praktiska arbetet och yrkesrollen inom elevhälsan relaterat till elever med problematisk frånvaro. En av studiens teoretiska utgångspunkter är socialkonstruktivism där individen betraktas som en social varelse som genom interaktion, samarbete och kommunikation konstruerar och rekonstruerar social verklighet. LÄS MER

  2. 2. Föräldrar som "föräldrar" : En hermeneutisk studie som undersöker föräldrars upplevelser och förståelser av sin egen roll i förhållande till sina barns utveckling.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Maja Kind; Silje Jangtorp; [2019]
    Nyckelord :förförståelse; förståelse; föräldrar; hermeneutik; roll; symbolisk interaktionism; upplevelser;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur föräldrar upplever och förstår sin egen roll i förhållande till sina barns sociala utveckling. En intressant aspekt som verkar saknas inom forskning om detta är föräldrars subjektiva upplevelser och förståelser. LÄS MER

  3. 3. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristine Berglund; Johanna Münter; Kajsa Stävmo; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Social Media; Kändisreklam; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo  Handledare: Leif V Rytting  Examinator: Leif Marcusson  Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016  Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER

  4. 4. Hur uppfattas och används Facebook av användare som är 65 plus? : Examensarbete inom Människa Datorinteraktion (MDI) för magisterexamen

    Magister-uppsats, KTH/Teoretisk datalogi, TCS

    Författare :Berit Görndt; [2016]
    Nyckelord :Internet; computer; Human-Computer Interaction HCI ; network; older adults; information; communication; friends; communities; social media.; Internet; datorer; Människa Dator-Interaktion MDI ; nätverk; seniorer; information; kommunikation; vänner; gemenskap; sociala medier.;

    Sammanfattning : The older generation now have plenty of time for daily use of their computers. (1) Nordicom´s Mediabarometer from March 2014 shows that among daily users of the Internet, the age group 65-79 look for more information and digital companionship. LÄS MER

  5. 5. Social ångest och dataspelande: : En kvalitativ analys av diskussioner i internetforum

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Micaela Lindgren; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker på vilket sätt deltagande i onlinespel kan vara till hjälp för människor med social ångest. Materialet som används i den här studien är hämtat från diskussionsforum på nätet där personer med social ångest diskuterar sina egna erfarenheter och upplevelser av onlinespel. LÄS MER