Sökning: "social kompetens säljare"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden social kompetens säljare.
1. Hur förenas krav, kontroll och stöd när kunden är ohotad etta? : En kvalitativ studie av butikssäljares upplevelse av sin arbetssituation i svensk detaljhandel
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Handelsbranschen utgör en betydande del av den svenska arbetsmarknaden och har under senare år stått inför stora förändringar till följd av den växande näthandeln, något som kan tänkas ha förändrat situationen för säljare i fysiska butiker. För att undersöka hur anställda i detaljhandel upplever sin arbetssituation har kvalitativa intervjuer med personer från sport- och fritidsbutiker genomförts. LÄS MER
2. "Som säljare är det väl vedertaget att man måste ha ett munläder" : - En kvalitativ studie om kompetenser och egenskaper hos säljare i telekombranschen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Syfte: Undersökningens syfte är att ta reda på vilka kompetenser och egenskaper arbetsgivare kräver vid rekrytering av säljare i telekombranschen. De kompetensområden vi avser att undersöka är formell kompetens, emotionell kompetens, estetisk kompetens och social kompetens. Teori: Warhurst et al. LÄS MER
3. En säljares bekännelser : En kvalitativ studie av en säljgrupp
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Vi har valt att i vår uppsats studera en specifik säljargrupp på ett företag. Detta genom att genomföra kvalitativa semistrukturerade intervjuer med 8 säljare. Bilden som vi först hade av en säljare var en person med stor social kompetens, vassa argument som fick kunden på fall direkt. LÄS MER
4. Our shop is like a theatre- Säljares emotionella arbete i butiksmiljö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : TITEL: Our shop is like a theatre- säljares emotionella arbete i butiksmiljö. SEMINARIEDATUM: 2 juni 2010 ÄMNE/KURS: SMKK01, Service Management Examensarbete för kandidatexamen, 15hp FÖRFATTARE: Ulrika Lindqvist, Hanna Pedersen, Linn Svingstedt HANDLEDARE: Erika Andersson Cederholm, Henrik Loodin FEM NYCKELORD: Emotional labor, Goffmans dramaturgiska perspektiv, säljare, butiksmiljö, servicemötet. LÄS MER
5. Informationshantering på Stena Lines Resecenter
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : SAMMANFATTNING Undersökningen utgår ifrån hypotesen att resesäljare på Stena Lines Resecenter utsätts för mer information än de klarar av att hantera. Stena Lines Resecenter i Sverige är beläget på tre orter – Göteborg, Karlskrona och Varberg. LÄS MER