Sökning: "social koreografi"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden social koreografi.

  1. 1. En etnografisk studie om barns plats- (och identitets)skapande i förskolans utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Anna Hjertqvist; [2021]
    Nyckelord :Förskolans utomhusmiljö; barns platsskapande; barns identitetsskapande; social interaktion; social koreografi;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar hur barn skapar och kommunicerar platser i förskolans utomhusmiljö. Detta harundersökts i form av en etnografisk studie på en förskola. LÄS MER

  2. 2. Ledarskapspraktik i koreografiska processer

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Camilla Reppen; [2020]
    Nyckelord :leadership; leadership practice; dance; choreography; ledarskap; ledarskapspraktik; dans; koreografi;

    Sammanfattning : Leadership in choreographic processes have not received enough academic attention. An unwillingness and unfamiliarity to use the concept of leadership can be discerned in artistic contexts, despite the impact leadership has on, for example, learning and socialization into the roles of dancers, students, choreographers and teachers. LÄS MER

  3. 3. Det sociala entreprenörskapets diskursiva koreografi : En studie om konstruktionen av socialt entreprenörskap

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Alessandro Aiello; [2019]
    Nyckelord :Socialt entreprenörskap; social innovation; diskurspsykologi; tolkningsrepertoarer; ideologiskt dilemma;

    Sammanfattning : Socialt entreprenörskap används för att beteckna organisationer som med inslag av affärsmässiga strategier försöker lösa olika samhällsproblem. Syftet med denna studie är att utforska hur social-entreprenöriella diskurser inom sådana organisation upprätthålls och produceras utifrån följande frågeställningar: Hur orienterar sig sociala entreprenörer mellan diskurser om socialt entreprenörskap? Hur legitimeras socialt entreprenörskap inom sådana diskurser? Studien vilar på en socialkonstruktivistisk grund och tillämpar metodologiskt och teoretiskt en hybridansats utgjord av diskursanalys med socialpsykologiska inslag. LÄS MER

  4. 4. Improvisation som ett skapande verktyg : om koreografi i gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Musik och dans

    Författare :Parvin Jabbari; [2019]
    Nyckelord :improvisation; koreografi; koreografiska processer; didaktisk design; lärande;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete har varit att undersöka hur specifika övningar inom improvisation och komposition kan användas som hjälp för elever och lärare med ämnet koreografi. Det pedagogiska förhållningssättet som har använts i studien är Design för lärande: didaktiskt design 1 som syftar till att designa och iscensätta lärande genom att forma sociala processer, resurser, medier och miljöer. LÄS MER

  5. 5. Kiki, do you love me? : En kvalitativ studie om hur artister kan marknadsföra en låt med hjälp av koreografi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Oskar Andersson; Abbe Lindahl; Amanda Trenter; [2019]
    Nyckelord :Viral marknadsföring; sociala medier; koreografi; musik; artist; influencer; trend; video marketing; eWOM; image.;

    Sammanfattning : Viral marknadsföring är någonting som alltid har funnits på ett eller annat sätt. De senaste åren har sociala medier tagit en stor roll inom marknadsföring, framförallt för virala kampanjer. De senaste åren har något som kallas “challenges” funnits i våra flöden på olika sociala medie plattformar. LÄS MER