Sökning: "social marketing vegan"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden social marketing vegan.
1. The Marketing of Plant-Based Protein - The Beyond Meat Case: Making food alternatives appealing to multiple groups of consumers
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This paper aims to describe and discuss how marketing promotes plant-based proteins. Based on the frameworks of the marketing studies within green marketing and marketing devices (Callon et al., 2007; Cochoy, 2008; Peattie, 2001; Ottman et al. LÄS MER
2. Veganskt eller växtbaserat? : En undersökning av marknadsföringsstrategier hos veganska livsmedel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay uses material from two visual campaigns by two vegan food brands, Oumph! and Anamma. A visual analysis and a critical discourse analysis investigates what kind of marketing strategies is used and how discourse around climate, health and veganism affects their target groups and in return the outcome of their marketing campaigns. LÄS MER
3. Ät mer växtbaserat! Hälsningar från vego-branschen : En multimodal textanalys om hur vegetariska och veganska livsmedelsvarumärken framställer sig själva genom sina förpackningar
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this paper is to study how vegetarian and vegan food brands use visualcommunication on their packages and website to present themselves to consumers. Theincreasing/growing interest in eating vegetarian and vegan food amongst the Swedishpopulation has led to a growing market in this area. LÄS MER
4. Vegan eller växtbaserad : produktkommunikationens betydelse för konsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Konsumtion av animaliska livsmedel är ett område som får allt mer fokus och utrymme i media och samhällsdebatt på grund av dess negativa miljöpåverkan. Med utgångspunkt i marknadsföringens potential att påverka konsumenters dagliga livsmedelsval är uppsatsens syfte att utforska attityder och associationer kring begrepp som vanligen används inom produktkommunikation för växtbaserade produkter. LÄS MER
5. Anamma – En vegansk livsstil : En kvalitativ studie kring Anammas marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This study aimed to examine how a company like Anamma creates a platform where people can connect and inspire others to buy vegan food and what strategies they use to do so. The empirical material consisted of eight posts on Instagram made by the Swedish vegan company Anamma. LÄS MER