Sökning: "social matching"

Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden social matching.

  1. 1. The Effects of Social Assistance and Unemployment Insurance on Employment Outcomes : Evidence from new micro level administrative data at Statistics Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Molly Bernhardsson; [2024]
    Nyckelord :Social assistance; Unemployment insurance; Employment outcomes; Propensity score matching; Kaplan-Meier estimator;

    Sammanfattning : In this study, I examine the employment effects on average earnings and duration to work during a 45 month period, after receiving social assistance (SA) in October 2019, compared to receiving unemployment insurance (UI) the same month. A distinction is made between two treatment groups; receiving SA in addition to UI (treatment I) and receiving SA (treatment II). LÄS MER

  2. 2. The Effects of Social Assistance and Unemployment Insurance on Employment Outcomes : Evidence from new micro level administrative data at Statistics Sweden between 2019-2023

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Molly Bernhardsson; [2024]
    Nyckelord :Social assistance; Unemployment insurance; Employment outcomes; Propensity score matching; Kaplan-Meier estimator;

    Sammanfattning : In this study, I examine the employment effects on average earnings and duration to work during a 45 month period, after receiving social assistance (SA) in October 2019, compared to receiving unemployment insurance (UI) the same month. A distinction is made between two treatment groups; receiving SA in addition to UI (treatment I) and receiving SA (treatment II). LÄS MER

  3. 3. Sustainable housing for everyone: A qualitative study of sustainable urban development and housing provision in Malmö

    Master-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Malin Hansson; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores how the city of Malmö plans for the housing provision from a sustainability perspective by studying social and environmental sustainability in the urban development process with a focus on housing. The study is a qualitative case study and interviews with employees working in the municipality and a document study have been conducted. LÄS MER

  4. 4. Data-Driven Decision-Making In Small Organizations : A qualitative study in optimizing BI deployment in Vasaloppet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Felix Höglund; [2023]
    Nyckelord :Data-driven decision-making; business intelligence; small organizations;

    Sammanfattning : Organizations are social systems established to make decisions. Modern organizational decision-making is complex and can easily overwhelm the capacity of individuals. Because of the complexity of multi-person decisions, there is a big risk for uncertainty in decision-making. LÄS MER

  5. 5. Undervisning och bedömning i sång. En kvalitativ intervjustudie om sång i högstadiet i relation till Lgr11 och Lgr22 samt lärares metoder för elever i sångsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Julia Eriksson; Karin Bäckström; [2023]
    Nyckelord :Bedömning; Högstadiet; Läroplan; Musikundervisning; Sång; Sångsvårighet; Sångundervisning; Tonträffning; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik Curriculum; Grading; Junior high school; Music education; Pitch matching; Singing; Singing difficulty; Singing teaching; Educational Science; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap kring musiklärares undervisning och bedömning av sång i årskurs 7–9 i förhållande till den nya läroplanen Lgr22, samt de metoder lärare använder för att hjälpa elever i sångsvårigheter att nå måluppfyllelse och utveckla tilltro till sin förmåga att sjunga; metoder som lärarens uppmuntran, kommunikation och verktyg för tonträffning. Olika perspektiv lyfts fram gällande genomförande av bedömning i sång, främst formativa, men även summativa med fokus på elevernas delaktighet. LÄS MER