Sökning: "social media engagement B2B"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden social media engagement B2B.

  1. 1. Att synas eller inte synas på sociala medier : En kvalitativ studie om hur sociala medier kan användas som marknadsföringskanal inom B2B

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Filippa Grünberger; Lovisa Lindqvist; [2021]
    Nyckelord :Fintech; social media; B2B; relationship marketing; customer engagement; Fintech; sociala medier; B2B; relationsmarknadsföring; kundengagemang;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har gett upphov till flertalet sociala medieplattformar för individer samt företag att kommunicera på, vilket kan ifrågasätta den traditionella marknadsföringen. Fintechbranschen är ett exempel på en bransch som tagit tillvara på de möjligheter som kommit med digitaliseringen. LÄS MER

  2. 2. Social media marketing in B2B : Can customer engagement help increase brand awareness? A Mixed Methods Study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Husam Imran Mousa; Asem Al Daghstani; Mohammad Rastegari; [2019]
    Nyckelord :Brand Awareness; Business Communication; Business-to-Business B2B ; Customer Engagement; Social Media; Social Media Marketing;

    Sammanfattning : As social media platforms are increasingly becoming more popular and a part of everyday life, Business-to-Business (B2B) marketers from different industries are realizing social media’s potential for achieving marketing purposes. However, scientific literature regarding social media usage in B2B contexts is still filled with gaps in knowledge; especially when compared to literature about social media usage in Business-to-Customer (B2C) contexts. LÄS MER

  3. 3. Social media marketing in B2B : Can customer engagement help increase brand awareness? A Mixed Methods Study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Asem Al Daghstani; Husam Imran Mousa; Mohammad Rastegari; [2019]
    Nyckelord :Brand Awareness; Business Communication; Business-to-Business B2B ; Customer Engagement; Social Media; Social Media Marketing;

    Sammanfattning : As social media platforms are increasingly becoming more popular and a part of everyday life, Business-to-Business (B2B) marketers from different industries are realizing social media’s potential for achieving marketing purposes. However, scientific literature regarding social media usage in B2B contexts is still filled with gaps in knowledge; especially when compared to literature about social media usage in Business-to-Customer (B2C) contexts. LÄS MER

  4. 4. Hur och varför använder företag content marketing via sociala medier? : En kvalitativ studie om små och medelstora B2B-företag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Edvin Lind; Marcus Nordin; [2018]
    Nyckelord :content marketing; social media; content marketing; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den digitala utvecklingen har förändrat hur företag kommunicerar med sina kunder och sociala medier spelar en allt större roll. Allt fler företag väljer att på sociala medier använda content marketing som syftar till att hjälpa sina kunder genom att dela relevant innehåll snarare än att skicka direkta säljmeddelanden. LÄS MER

  5. 5. Vad kännetecknar en effektiv webbplats inom B2B-företag?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Lovisa Pettersson; [2018]
    Nyckelord :B2B; web design; content marketing; B2B; webbdesign; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Att säga hur en B2B-webbsidas design ska utformas för att skapa effektivitet är svårt, men i detta arbete undersöks vilka riktlinjer som finns när det gäller vilket innehåll som kan göra en webbsida mer effektiv. Det finns många skillnader mellan B2C- och B2B-företag och en av dem är B2B-företagens strävan efter en stark och långvarig relation till sina kunder. LÄS MER