Sökning: "social media forskning twitter"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden social media forskning twitter.

  1. 1. Get in the Game : A study on social media marketing activities to achieve market access and enhance mainstream adoption of blockchain gaming

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emma Johansson Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Blockchain; Cryptocurrency; Non-Fungible Tokens NFTs ; Gaming Industry; Social Media Marketing; Kryptovaluta; Videospelsindustrin; Sociala Medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Gaming is booming, and over the past few years, blockchain games have found their way into this market. These games operate in a highly competitive environment, where marketing is vitally important for their success. LÄS MER

  2. 2. Instagram Content Publishing and Its Effect on Stock Prices for Swedish Firms : A multiple case study on the economic effect of social media publishing for firms

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Edwin Carlsson; Niklas Ek; [2022]
    Nyckelord :stock prices; social media; synthetic control group; Instagram; aktie-pris; social media; syntetisk kontrollgrupp; Instagram;

    Sammanfattning : Background. Instagram as a social media platform is used by firms as both a com- munication, marketing and promotion tool. In analyses of firms on Twitter, several authors have found connections between positive changes in stock returns and posts on Twitter regarding the firm, both from and about the firm. LÄS MER

  3. 3. Permanently Suspended: Den deliberativa demokratin och sociala medier

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Henrik Sandbacka; [2021]
    Nyckelord :Social Media – Public Sphere – Deliberation – Twitter – GAB - QAnon; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Både forskare och samhällsdebattörer har börjat likna dagens sociala medier vid traditionella Public Spheres, den offentliga yta där folket möts för att diskutera politik. Inne i Public Sphere efterlyser författare som Jürgen Habermas och James Fischkin en så kallad deliberativ debatt, en samhällsdebatt präglad av deltagande, förståelse och konstruktivitet. LÄS MER

  4. 4. Brand Feedback and eWOM Sentiment on Twitter : Evaluating the effect of company response strategies in online public conversations

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Rudenius; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study is to investigate how brand feedback response strategies impact eWOM sentiment in public conversations between consumers and businesses. Method: The study has been conducted by collecting over one million tweets from Twitter and performing automated sentiment analysis of these tweets. LÄS MER

  5. 5. Indikatorer på forskningens inverkan på samhället genom Twitter-interaktioner : En forskares guide till spridningspraxis

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Antonella Foderaro; [2020]
    Nyckelord :forskning spridningspraxis; argumentationsteori; Twitterkonversation; forskningens inverkan;

    Sammanfattning : Research is usually evaluated through its in-put, output and impact. While the latter is very expensive in terms of time (a paper or patent publication can take years to be published), it can easily be measured through journals metrics, citations, grants, and conference presentations. LÄS MER