Sökning: "social media geografi"

Visar resultat 11 - 15 av 119 uppsatser innehållade orden social media geografi.

  1. 11. Tillbaka till dåtiden : En explorativ studie om motiv till att flytta hus

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Filip Martinell Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Husflytt; Flytta hus; omlokalisera hus;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain an increased insight into what motivates people to relocate houses in Sweden and how it differs depending on which areas the houses relocate between. The purpose of the study is also to see if the motive for relocating houses changes after the relocation of a house. LÄS MER

  2. 12. Besökarnas upplevda trygghet i Karlstads Stadsträdgård : En fallstudie av faktorer som påverkar användningen och upplevelsen i Stadsträdgården

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ajar Hama Saeed; Karl-Alvin Larsson; [2023]
    Nyckelord :Perceived safety; actual safety; public spaces; parks; lighting; visibility; crowd density; maintenance; and time geography; Upplevd trygghet; faktisk trygghet; offentliga rum; parker; belysning; överblickbarhet; folkmängd; underhåll och tidsgeografi;

    Sammanfattning : This study investigates how people's perceived sense of safety affects their use of and feeling of safety when they are in a park. The chosen location for the case study research is Karlstad City Garden. LÄS MER

  3. 13. Leder ett sexpack alltid till sex? : Hur användare på Tinder reflekterar kring självrepresentationer baserat på intentioner

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Agnes Nyberg; Ida Flodin; [2023]
    Nyckelord :Tinder; Intention; Self-representation; Consumption; Tinder; Intention; Självrepresentation; Konsumtion;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att analysera och finna mönster på hur användare reflekterar över framställningen av sin profil på Tinder beroende på deras intentioner. Frågeställningarna som besvaras är hur användare reflekterar kring vilka intentioner som driver dem att använda Tinder, samt hur användare motiverar sina självrepresentationer beroende på dess intentioner. LÄS MER

  4. 14. Plagued By Conspiracy Theory : En kvalitativ analys av 'Plandemic', en konspirationsteoretisk video

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Josefine Vennberg; Matilda Steen; [2023]
    Nyckelord :Conspiracy theory; documentary; social crisis; disinformation; rhetoric; Konspirationsteori; dokumentär; samhällskriser; desinformation; retorik;

    Sammanfattning : Desinformation i form av konspirationsteorier blir allt vanligare i dagens sociala medielandskap. Användare lär sig navigera bland all den information som sprids och etablerade medier försöker hänga med. När krisen slår till och behovet av information ökar ställs alla inför frågan om vad som är sant och inte. LÄS MER

  5. 15. Unpacking Representations of Masculinity in the Digital Age: A Case Study of Andrew Tate’s TikTok Presence. : Investigating Content of Andrew Tate as a Catalyst for Shifting Gender Norms and Identity Expression: A Qualitative, Multimodal Critical Discourse Analysis of Andrew Tate’s TikTok Influence and Gender Representations.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Gabriel Frejsjö; Noah Wernersson Birgersson; [2023]
    Nyckelord :Masculinity; gender roles; social media; Andrew Tate; TikTok; stereotypes; Maskulinitet; könsroller; sociala medier; Andrew Tate; TikTok; stereotyper;

    Sammanfattning : This thesis deals with topics such as masculinity, stereotypes, social media and influencers. The area of interest for the authors is how masculinity and stereotypes can be represented within social media. To investigate this, six TikTok videos of Andrew Tate have been selected. LÄS MER