Sökning: "social media geografi"
Visar resultat 11 - 15 av 119 uppsatser innehållade orden social media geografi.
11. Tillbaka till dåtiden : En explorativ studie om motiv till att flytta hus
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : The purpose of this study is to gain an increased insight into what motivates people to relocate houses in Sweden and how it differs depending on which areas the houses relocate between. The purpose of the study is also to see if the motive for relocating houses changes after the relocation of a house. LÄS MER
12. Besökarnas upplevda trygghet i Karlstads Stadsträdgård : En fallstudie av faktorer som påverkar användningen och upplevelsen i Stadsträdgården
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This study investigates how people's perceived sense of safety affects their use of and feeling of safety when they are in a park. The chosen location for the case study research is Karlstad City Garden. LÄS MER
13. Leder ett sexpack alltid till sex? : Hur användare på Tinder reflekterar kring självrepresentationer baserat på intentioner
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att analysera och finna mönster på hur användare reflekterar över framställningen av sin profil på Tinder beroende på deras intentioner. Frågeställningarna som besvaras är hur användare reflekterar kring vilka intentioner som driver dem att använda Tinder, samt hur användare motiverar sina självrepresentationer beroende på dess intentioner. LÄS MER
14. Plagued By Conspiracy Theory : En kvalitativ analys av 'Plandemic', en konspirationsteoretisk video
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Desinformation i form av konspirationsteorier blir allt vanligare i dagens sociala medielandskap. Användare lär sig navigera bland all den information som sprids och etablerade medier försöker hänga med. När krisen slår till och behovet av information ökar ställs alla inför frågan om vad som är sant och inte. LÄS MER
15. Unpacking Representations of Masculinity in the Digital Age: A Case Study of Andrew Tate’s TikTok Presence. : Investigating Content of Andrew Tate as a Catalyst for Shifting Gender Norms and Identity Expression: A Qualitative, Multimodal Critical Discourse Analysis of Andrew Tate’s TikTok Influence and Gender Representations.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This thesis deals with topics such as masculinity, stereotypes, social media and influencers. The area of interest for the authors is how masculinity and stereotypes can be represented within social media. To investigate this, six TikTok videos of Andrew Tate have been selected. LÄS MER