Sökning: "social media index"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden social media index.
1. Multimodal retorik på Instagram : En kvalitativ och kvantitativ studie av svenska Instagram-inlägg med stort engagemang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskaper om retorik på sociala medier. Utifrån vår sökning efter tidigare forskning kunde vi konstatera att det fanns en kunskapslucka inom detta område. Det förekom dock studier där retorik används i samband med influencers och påverkan på köpbeteenden. LÄS MER
2. Ett demokratiskt samtal i kris? : En jämförande studie av deliberativ kvalitet i riksdagen och på Twitter under Coronapandemin
Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This study sets out to compare the deliberative quality of two different forums of discussion, the Swedish parliament (the Riksdag) and the social media platform Twitter, during the covid- 19 pandemic. The study takes deliberative ideals as a theoretical starting point and asks how the deliberative quality of said forums differ. LÄS MER
3. The Integration of Chinese Internet Neologisms into Everyday Language: An Empirical Study Using Baidu Index and Online Surveys
Master-uppsats, Lunds universitet/Kinesiska; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskapSammanfattning : The emergence of the Internet language has profoundly impacted everyday communication in China. This study examines the integration of Chinese Internet neologisms into everyday language. LÄS MER
4. Using Approximate Computing Circuits to Optimize Power of an ASIC
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : The growing demand for network cameras to support real-time image processing and machine-learning applications has created a need for low-power solutions. Although technology scaling makes complex computations feasible, voltage scaling is limited, leading to higher power density and dark silicon problems. LÄS MER
5. Framgångsrik hållbarhetskommunikation - vad är det? : En tematisk analys av Naturkompaniet, Systembolaget och MAX Burgers hållbarhetskommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This study aims to investigate how companies perceived as sustainable by consumers engage in sustainability communication on social media. An abundance of information is common in today's digitized society - how do you as a company push through the noise - especially, with a serious message that does not belong on social media? The basis for determining which companies succeed in their sustainability communication is based on the Sustainable Brand Index Report from 2022. LÄS MER