Sökning: "social media knowledge management"

Visar resultat 1 - 5 av 137 uppsatser innehållade orden social media knowledge management.

  1. 1. Var kommer intresset till hyggesfritt skogsbruk ifrån?

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Andreas Bohman; Eskil Calmered Tersmeden; [2024]
    Nyckelord :skogsvärden; intervjustudie; enkätundersökning;

    Sammanfattning : Hyggesfritt skogsbruk är något som mer och mer ses som ett intressant alternativ för skogsägare. Det diskuteras hyggesfritt skogsbruk i olika debattforum, på nyheter och i politiska sammanhang. Även hos de väletablerade skogsföretagen pågår diskussioner om hyggesfritt. LÄS MER

  2. 2. Att implementera artificiell intelligens i nyhetsrummet : Journalistikens etiska dilemma och AI:s växande roll

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Rasmus Fredriksson; Lucas Wu; [2024]
    Nyckelord :Journalism; artificial intelligence; ethical considerations; social responsibility; managerialism; fourth estate.;

    Sammanfattning : Today, there are several media-related companies that work to process and publish news using only artificial intelligence and algorithms, completely without any type of human intervention. The industry as a whole has seen a trend of replacing human journalists' daily tasks with generative AI, this in terms serves a greater sustainable economic resource management for many media companies. LÄS MER

  3. 3. The Soundtrack to a Life : Kartläggning av artisters hälsa i musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Linnea Axelson; [2024]
    Nyckelord :Health; Artist; Manager; Music industry; Motivation; Sustainability; Holism; Hälsa; Artist; Manager; Musikindustrin; Motivation; Hållbarhet; Holism.;

    Sammanfattning : Background: Being an artist in the Swedish music industry in 2023 has been found to labor relations involving challenges related to health, hope, creativity and inspiration(Rödblom et al., 2023). LÄS MER

  4. 4. ”SÅ SNYGGT SOM MÖJLIGT UTAN ATT DET SYNS ATT MAN HAR FÖRSÖKT” En kvalitativ studie om unga vuxnas upplevelser av självpresentation på dejtingappar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Ebefors; Fredrika Lindner; [2023-10-03]
    Nyckelord :Självpresentation; dejtingapp; Tinder; Hinge; autenticitet; intrycksstyrning; signaler; motiv;

    Sammanfattning : Executive summary People publicly announcing their search for love is hardly a new phenomenon. Contact ads have existed in newspapers since the 17th century and the concept is still current, albeit now in the re mediated form of dating apps. LÄS MER

  5. 5. “MED KODEN FAMILJ10 FÅR NI 10% RABATT PÅ…” En kvalitativ innehållsanalys av barns involvering i familjevloggares betalda samarbeten på YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Martina Davitkova; Hanna Eklund; Ella Engberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :kommersiell sharenting; familjevloggare; YouTube; influencers; främre regionen; bakre regionen; fasad; intrycksstyrning; självpresentation; barn; utsända uttryck; överförda uttryck;

    Sammanfattning : EXECUTIVE SUMMARY In the early 2000s, the rise of the influencer industry began. An influencer refers to a person with influence and the ability to influence their audience to consume certain products or perform a specific action. LÄS MER