Sökning: "social media marknadsföring bibliotek"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden social media marknadsföring bibliotek.

  1. 1. Riktad marknadsföring inom sociala medier : en undersökning av hur riktad annonsering påverkar användarupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Amanda Karlsson; Felix Clausen; [2022]
    Nyckelord :Webbredaktör; Användarupplevelse; Informationsarkitektur IA ; Sociala Medier; Marknadsföringsstrategier; Riktad marknadsföring; Användarupplevelse UX .;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is about how targeted marketing affects the user experience on Facebook and Instagram. This study has both been looking at the number of ads in users' feeds but also the structure of each individual ad because the information architecture behind every information campaign, not only affects the user experience but has also shown that it determines how users view the company behind the ad. LÄS MER

  2. 2. Synliggörandet av Boken kommer : den visuella marknadsföringen och synen på de äldre användarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Madeleine Skoglund; [2022]
    Nyckelord :oken kommer; marketing; elderly; social media; Instagram; ageism; relationship marketing; Gummesson; boken kommer; marknadsföring; äldre; sociala medier; Instagram; ålderism; relationsmarknadsföring; Gummesson;

    Sammanfattning : Massmedia kan påverka människor hur vi ser på världen och dess befolkning och det kan därmed skapa stereotyper. Idag, äldre människor är friskare och lever längre än de gjorde på tjugo år sedan, och det kan leda tillatt de lever ett mer aktivt liv. LÄS MER

  3. 3. Biblioteken på sociala medier : Ett verktyg för marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Natalie Ramstedt; [2021]
    Nyckelord :Bibliotek; sociala medier; marknadsföring; eCRM; relationsmarknadsföring; förändringens fyra rum;

    Sammanfattning : In this essay the libraries usage of social media as a marketing tool is in focus. A questionnaire was sent out to the public libraries in Sweden, asking how they are using social media, why and which ones and so on. To analyse the result the four spaces, eCRM and relationship marketing models was used. LÄS MER

  4. 4. Sociala medier och policys på akademiska bibliotek

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Annika Skalmark; [2021]
    Nyckelord :Sociala medier; relationsmarknadsföring; akademiska bibliotek; bibliotekarier; Facebook; Instagram; policy; marknadsföring;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to create an understanding of Swedish academic libraries’ work relating to social media and how the libraries’ policies affect this. The study was conducted through interviews with three librarians from different universities, and reviews of their written policies. LÄS MER

  5. 5. Bibliotekariers arbete med kognitiv tillgänglighet i marknadsföring och kommunikation : En intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Catrin Bergström; [2021]
    Nyckelord :tillgänglighet; kommunikation; marknadsföring; kognitiv funktionsnedsättning; relationsmarknadsföring; informationsbarriärer; bibliotekssamarbete; biblioteksutveckling;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to gather knowledge about how public libraries work with cognitive accessibility in marketing and communication activities and to investigate opportunities for knowledge sharing. Users with disabilities are a priority group for public libraries, but research on working methods is lacking. LÄS MER