Sökning: "social media presence"

Visar resultat 16 - 20 av 347 uppsatser innehållade orden social media presence.

  1. 16. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :August Lindberg; Sara Lindgren; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; digital communication; public relations; relationship building; relationship management; relationships on social media; hybrid media systems; social media; strategic listening; dialogue; TikTok. strategisk kommunikation; digital kommunikation; relationsbyggande; relationshantering; relationer på sociala medier; hybrid media system; sociala medier; strategiskt lyssnande; dialog; TikTok; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER

  2. 17. Politikers avhumanisering av ’gängkriminella’ - En diskursanalys av politiska debatter om gängkriminaliteten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Emelie Rajala; [2023]
    Nyckelord :Nick Haslam; avhumanisering; gängkriminalitet; gängkriminella; gängkriminella barn; politikers diskurs Nick Haslam; dehumanization; gang criminality; gang criminals; gang criminal children; politicians’ discourse; Social Sciences;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av gängkriminalitetens stora mediala och politiska utrymme syftar denna uppsats till att undersöka ifall den politiska debatten om gängkriminalitet avhumaniserar ’gängkriminella’. Politiker besitter makt över människors uppfattningar om problem och människorna de berör, därför utgör politikers språkanvändning kring en utsatt grupp ett viktigt analysföremål. LÄS MER

  3. 18. Exploring the Trust - Distrust dichotomy : a study about news media use and news media trust among Swedish upper secondary school students of Generation Z

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Axel Furusten; [2023]
    Nyckelord :Trust; News media trust; News media use; Generation Z; Digital natives; News consumption; Sweden; Public connection; Media practice;

    Sammanfattning : In this thesis, news media use and trust among Swedish upper secondary schools students of Generation Z is investigated through focus group interviews with students from two different schools. This study aims to explain how and why Swedish upper secondary school students of Generation Z use and perceive news media, with focus on the relations between news media trust and news media use. LÄS MER

  4. 19. Using Social Media and Personality Predictions to Anticipate Startup Success

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Daniel Stenson; [2023]
    Nyckelord :Machine Learning; Startup Success Predictions; Founder Personalities; Natural Language Processing; Social Media Analysis; Big 5 Personality Framework; Feed-forward Neural Network; XGBoost.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis explores the potential of integrating predicted founder personalities, based on the Big 5 Personality Framework, into Machine Learning (ML) models to enhance the accuracy of early-stage startup success predictions. Leveraging Natural Language Processing (NLP) techniques, we extracted personality insights from founders' tweets, focusing on US startups funded between 2013 and 2015. LÄS MER

  5. 20. Spridning av desinformation om barnavårdsutredningar på socialtjänsten : En kvalitativ Studie om Barnavårdsutredningar inom Socialtjänsten och desinformationens påverkan på föräldrar genom Sociala Medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Shams Sabri; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study examines the experiences of social workers within the field of social services when they encounter families influenced by the misinformation spread on social media. The study highlights how the work within social services is affected by these rumors and misinformation. LÄS MER