Sökning: "social media rhetoric"

Visar resultat 1 - 5 av 118 uppsatser innehållade orden social media rhetoric.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på lärare och elever – en kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Elsa Håkansson Wickander; Ellen Lysgren; [2024]
    Nyckelord :Critical thinking; Media and information literacy; Social science; Technological pedagogical content knowledge TPACK ; Web literacy; Kritiskt tänkande; Medie- och informationskunnighet; Samhällskunskap; Teknisk pedagogisk innehållskunskap TPACK ; Webbkunnighet;

    Sammanfattning : The following essay has the purpose of giving an account of how the increasing digitalization, medialization and flow of information has affected social science as a subject, and how this has changed the expectations put on students and teachers. Furthermore, the way teachers’ TPACK knowledge and web literacy skills affect their teaching is also examined. LÄS MER

  2. 2. Politisk kommunikation på Instagram ur ett visuellt perspektiv : Hur används personifierade budskap på Instagram med en fallstudie på Ulf Kristersson

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Olle Wester; Henrik Weilander; Alicia Brasch Flodén; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Instagram; personification; Ulf Kristersson; Moderaterna.; Politisk kommunikation; Instagram; personifiering; Ulf Kristersson; Moderaterna.;

    Sammanfattning : Studien ämnar att utröna vilka semiotiska verktyg som används för att konstruera en bild av UlfKristersson på hans Instagramsida samt hur budskap blir personifierade. Detta görs genom en kvalitativ textanalys i form av en visuell textanalys. LÄS MER

  3. 3. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Kenning; Hugo Östlin; [2023]
    Nyckelord :Political communication; rhetoric; personalization; populism; frontstage; backstage; third act; TikTok; Instagram; democracy; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER

  4. 4. Multimodal retorik på Instagram : En kvalitativ och kvantitativ studie av svenska Instagram-inlägg med stort engagemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Ellen Jonsson; Hanna Funke Jansson; [2023]
    Nyckelord :retorik; Instagram-inlägg; sociala medier; Instagram; semiotik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskaper om retorik på sociala medier. Utifrån vår sökning efter tidigare forskning kunde vi konstatera att det fanns en kunskapslucka inom detta område. Det förekom dock studier där retorik används i samband med influencers och påverkan på köpbeteenden. LÄS MER

  5. 5. Nya seklets ungdom : Vad lever kvar av verklighetssynens ungdom i valrörelsen 2018?

    M1-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lena Hasslöf Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Social history: Sweden; Youth: Sweden; Political youth rhetoric: Sweden; Socialdemokrati: Sverige; Socialhistoria: Sverige; Ungdomar: Sverige; Ungdom; Politisk retorik; 2000-talet;

    Sammanfattning : Henrik Berggren published a thesis in 1995 in which he presented two definitions of the concept of youth, which he based on studies of Swedish political youth rhetoric during the period 1900 to 1939. He called the definitions youth as a category of political action and the youth of reality. LÄS MER