Sökning: "social media rhetoric"

Visar resultat 6 - 10 av 118 uppsatser innehållade orden social media rhetoric.

  1. 6. Att uppfattas som legitim i klimatomställningen : Medias roll för en aktörs legitimitet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring

    Författare :Alexandra Lindqvist; Linda Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :Legitimacy; climate transformation; media; polycentrism; Legitimitet; klimatomställning; media; polycentrism;

    Sammanfattning : The aim of the study was to see how the media affects the legitimacy of an actor in the climate transformation, by looking at a specific actor. A qualitative analysis has been carried out in the form of a document study of newspaper articles concerning an actor in the climate transformation. LÄS MER

  2. 7. Hur hanterar en influencer en kris? : - En retorisk analys av Marqaux Dietz kriskommunikation kring skandalen ”Den medvetslösa och blodiga mannen framför dörren”.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Denice Grossmann; Esmeralda Soto; [2023]
    Nyckelord :Margaux Dietz; Crisis communication; Social media trial; Rhetoric; Apologia; Margaux Dietz; Kriskommunikation; Mediedrev; Retorik; Apologia;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: Sociala mediers framväxt har lett till uppkomsten av en ny yrkesgrupp kallad influencer. Detta yrke innebär en betydande uppmärksamhet och ett visst ansvar gentemot både sin publik och samhället. LÄS MER

  3. 8. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  4. 9. “I eat, I drink and... I vote Italian” : A critical hermeneutical analysis of gastronationalism in the rhetoric of Fratelli d’Italiaduring the European Parliament election in Italy.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)

    Författare :Carlo Zucchini; [2023]
    Nyckelord :Gastronationalism; Banal Nationalism; Italy; Fratelli d’Italia; European Union; European Parliament; Election; Identity; Nation; Fascism;

    Sammanfattning : This paper examines the discourse surrounding Italian gastronationalism throughout the previous four European Parliament elections to gain a deeper comprehension of the escalating significance of gastronationalism over the past two decades. In this examination, the notion of gastronationalism, situated within the wider context of banal nationalism, is elucidated, and delineated to achieve the intended objective. LÄS MER

  5. 10. Plagued By Conspiracy Theory : En kvalitativ analys av 'Plandemic', en konspirationsteoretisk video

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Josefine Vennberg; Matilda Steen; [2023]
    Nyckelord :Conspiracy theory; documentary; social crisis; disinformation; rhetoric; Konspirationsteori; dokumentär; samhällskriser; desinformation; retorik;

    Sammanfattning : Desinformation i form av konspirationsteorier blir allt vanligare i dagens sociala medielandskap. Användare lär sig navigera bland all den information som sprids och etablerade medier försöker hänga med. När krisen slår till och behovet av information ökar ställs alla inför frågan om vad som är sant och inte. LÄS MER