Sökning: "social medier inom"

Visar resultat 1 - 5 av 666 uppsatser innehållade orden social medier inom.

  1. 1. Färgkriget : provokationsförhållanden inom det konstproducerande fältet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Mia Löfstedt; [2020]
    Nyckelord :provokation; konst; social medielogik; konkurrens; socialt hat; fält; yttrandefrihet; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle åstadkommer konst sällan en chockartad reaktion eftersom konsten nästintill förväntas vara alstrad i syfte att provocera. Trots det kvarstår en för det konstproducerande fältet sedan länge etablerad strävan efter att skapa provokativ konst. LÄS MER

  2. 2. "Det här är ingen slogan" - En analys av svenska kommuners översättning av varumärke

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nellie Bäckman; [2019-02-07]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärke; kommuner; offentlig sektor; översättning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur de svenska kommunerna, enligt dem själva, har översatt konceptet varumärke.Teori: Översättningsteori, varumärke, reputation management, regler för översättning (Røvik), diskursanalys inom social practice theory (van Leeuwen). LÄS MER

  3. 3. Bussresan som upplevelse : En fallstudie om digitala medier inom den lokala busstrafiken

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik; Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Viktor Parment; Jakob Segerström; [2019]
    Nyckelord :UX; Realtidsinformation; Gamification; Sociala medier; IoT; Kollektivtrafik;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine which technical possibilities that exists within the local bus traffic and what impact it will have on travelers. To answer this purpose, we will examine the following question, how can digital experience promoted by IoT implementations make the buss journey a more interactive experience? The methods we used to find answers to the question was to do qualitative interviews and focus groups. LÄS MER

  4. 4. Matematiklärares användning av lärplattformar vid bedömning : En undersökning av gymnasielärares arbete

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande; KTH/Lärande

    Författare :Andreas Bölin; Erik Tingsborg; [2019]
    Nyckelord :digital learning platforms; Learning Management System; Student Information System; assessment; teacher’s perspective; digitalization; lärplattform; Learning Management System; Student Information System; bedömning; lärarperspektiv; digitalisering;

    Sammanfattning : Svenska skolan digitaliseras och fler skolor använder digitala lärplattformar för att hantera allt ifrån administrativa sysslor till kommunikation kring specifika uppgifter mellan lärare och elev. Dessa lärplattformar följer inga statliga direktiv eller kravspecifikationer, utan utformning styrs av skolledningens uttryckta behov. LÄS MER

  5. 5. Användandet av sociala medier vid rekrytering i mediebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Julia Diogo; [2019]
    Nyckelord :Recruitment; Recruitment process; Social media; Personality; Freelancers; The media industry;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar reklambyråers användning av sociala medier i rekryteringsprocessen av tillsvidareanställda respektive frilansare. Syftet är att förstå hur sociala medier används för rekrytering och hur arbetsgivare inom mediebranschen resonerar kring detta. LÄS MER