Sökning: "social mediestrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden social mediestrategi.

  1. 1. Små och Mikroföretag på Sociala Medier : Strategier för marknadsföring över sociala medier på små och mikroföretag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Oliver Hassinen; Victoria Svedberg; [2022]
    Nyckelord :Social mediestrategi; SME; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Den här studien fokuserar på att undersöka varför små och mikroföretag befinner sig på sociala medier och vilka aktiviteter små och mikroföretag genomför på sociala medier. Vi undersöker även om existerande teori på stora företag även kan appliceras på små och mikroföretag. LÄS MER

  2. 2. En strategi som engagerar : En kvalitativ studie om B2B företags möjligheter att skapa kundengagemang i sociala medier 

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Damaris Chauca Palma; Mikaela Svensson; [2017]
    Nyckelord :Business-to-business; social media; customer engagement; social media strategy; Business-to-business; sociala medier; kundengagemang; social mediestrategi;

    Sammanfattning : Författare: Damaris Chauca Palma och Mikaela Svensson Handledare: Docent Richard Afriyie Owusu Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Program: Civilekonomprogrammet med inriktning marknadsföring Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet, 30 hp. VT 2017. LÄS MER

  3. 3. Create, maintain and reap the rewards of a social media strategy.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Niklas Gustavsson; [2017]
    Nyckelord :Social Media; Social Media Strategy; Social; Media; Strategy Creation; Strategy Maintain;

    Sammanfattning : This report analyzes the effects that social media marketing has on companies who choose to invest in a social media strategy. Previous research has looked at separate parts of a social media strategy, but no holistic view of the entire life cycle of a social media strategy has been created. LÄS MER

  4. 4. Sortering, samhälle och sociala medier : En kvalitativ fallstudie av ett kommunägt företags kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Petra Marjamäki; [2016]
    Nyckelord :Social media; Facebook; civic information; social marketing; communication strategy; communication model; social media strategy; new media logic; participation; case study; qualitative study; municipally-owned company; Sociala medier; Facebook; samhällskommunikation; social marknadsföring; kommunikationsstrategi; kommunikationsmodell; social mediestrategi; ny medielogik; deltagande; fallstudie; kvalitativ studie; kommunägt företag;

    Sammanfattning : Title: Recycling, society and social media: a qualitative case study of a municipally-owned company’s Facebook communication. The aim of the study has been to, through a case study of a company’s Facebook communication create understanding for how the medium may be used as communication channel in order to achieve effective, engaging communication with the company’s Facebook followers. LÄS MER

  5. 5. Social mediestrategi för en mobil restaurang

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jenny Quach; Frida Stenbäck; [2015]
    Nyckelord :Budskapsstrategi; Emotioner; Facebook; Instagram; Sociala Medier; Social mediestrategi; Varumärke; Word of Mouth; Viral spridning;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this report is to find out how to design a social media strategy with the purpose of increasing the number of followers and exposure of a mobile restaurant on selected platforms. Two different campaigns have been designed and the effects between them have been compared. LÄS MER