Sökning: "social penetration"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden social penetration.

  1. 1. Green hydrogen from offshore wind in southern Sweden : Case study on 500MW offshore wind farm

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Olsson; [2023]
    Nyckelord :Electrolysis; Hydrogen; Offshore; Wind; Optimisation; Electrolys; Vätgas; Vindkraft; Optimering;

    Sammanfattning : Variable renewable energy and green hydrogen demand is expected to increase within the European union in attempts to mitigate climate change. A high penetration of variable renewable energy can result in volatile power prices affecting the profitability of such actors. LÄS MER

  2. 2. It depends on herself/himself. : Parental Involvement in Education regarding Children Education in a Chinese Township High School

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Ting Huang; [2023]
    Nyckelord :educational expectations; educational strategies; small-town China; cultural production;

    Sammanfattning : This thesis is the first qualitative study of parental involvement in education regarding students in one key township high school in an undeveloped small town in southern China. This thesis aims to examine parental expectations and strategies in the voices of parents. LÄS MER

  3. 3. Marknadsförares attityd av marknadsföringstrenderna händelser, reels och Tiktok : En kvalitativ undersökning av marknadsföringstrender

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Alexandra Coloma Johansson; Melinda Neugebauer; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföringstrender; händelser; reels; Tiktok; Social penetrationsteori; teknikacceptansmodellen.;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen tillförs ständigt nya marknadsföringsmöjligheter där tidigare forskning betraktar sociala medier som en aktuell marknadsföringsstrategi, där främst videobaserade funktioner uppmärksammats och blivit en marknadsföringstrend. Därför är det vanligt att se marknadsföring som ofta sker genom online videos där händelser, reels och Tiktok identifieras som starka marknadsföringsverktyg som är aktuella och trendar. LÄS MER

  4. 4. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elin Adolfsson; Ida Kucera; [2023]
    Nyckelord :B2B; inter-organizational; trust; business relationships; social media; transparency; trust creation; trust maintenance; trust destruction; B2B; interorganisatorisk; förtroende; affärsrelationer; sociala medier; transparens; skapa förtroende; underhålla förtroende; förstöra förtroende;

    Sammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER

  5. 5. Usability of Sentinel-1 C-band VV and VH SAR data for the detection of flooded oil palm

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Sarah Lee Sienaert; [2023]
    Nyckelord :Geography; GIS; Sentinel-1; SAR; C-band; VV; VH; Oil Palm; Flood; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Flooding in oil palm plantations in Southeast Asia is a common problem. The oil palm’s habitable range is restricted to lowland equatorial areas, and the high rainfall and degraded landscapes associated with oil palm cultivation leaves oil palm prone to flooding. LÄS MER