Sökning: "social reward"

Visar resultat 1 - 5 av 164 uppsatser innehållade orden social reward.

  1. 1. “Det finns ingen chef eller människa i världen som hinner med det som en enhetschef ska göra” : En kvalitativ studie om upplevelsen av ett hållbart arbetsliv som enhetschef inom äldreomsorgen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Victoria Lantz; Mathilda Malmer; [2024]
    Nyckelord :first line manager; home health care; leadership; working environment; första linjens chef; hemvård; ledarskap; äldreomsorg; arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka första linjens chefers upplevelse av att arbeta inom svensk äldreomsorg och förutsättningar för ett hållbart arbetsliv. Att orka, kunna och vilja jobba ett helt arbetsliv med tillgång till ett starkt stöd och delaktighet är några aspekter av ett hållbart arbetsliv. LÄS MER

  2. 2. DIFFERENTIAL OUTCOME TRAINING AND HUMANOID ROBOT FEEDBACK ON A VISUOSPATIAL GAMIFIED TASK: An experimental study investigating learning, affective social engagement cues and cognitive learning strategies

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Alva Markelius; Sofia Sjöberg; [2023-02-01]
    Nyckelord :Human-robot interaction; gamified memory task; dementia; differential outcome theory; Furhat; engagement; digitalised treatments; robot assistance;

    Sammanfattning : By combining Differential Outcome Training (DOT), the usage of unique stimulus-response pairings, and feedback from a humanoid simulated robot (SDK) this study aims to improve learning performance of subjects on a visuospatial gamified memory task. This is achieved by using the SDK as an interface for an algorithm that provides audiovisual, reinforcing feedback promoting engangement in a new dyadic setup for a gamified task. LÄS MER

  3. 3. Designing Behavioral Nudges for Increased Participation in Recycling as a Social Movement

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Raghdah Bankash; [2023]
    Nyckelord :Nudging Strategies; Interaction Design; Plastic Pollution; Behavioral Change; Behavioral Change Technology BCT ; Sustainable Behaviors; Sustainability; Society; Technology;

    Sammanfattning : This thesis project is exploring and investigates the applications of different methods of reward and nudging strategies and their potential effect on motivating and directing people’s behavior to be more engaged in recycling as a social movement within the society of Saudi Arabia. By creating sustainable behaviors, we contribute to the solutions and help minimize the potential damage of plastic pollution. LÄS MER

  4. 4. Gamification of Work Tasks: Effects of Mixed and Individual Game Design Elements on Motivation and Performance

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Marcel Borgsen; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Game Design Elements; Motivation; Self-Determination; Performance; Social Sciences;

    Sammanfattning : Gamification uses elements of game-designing on mundane tasks to enhance motivation and performance. This study aimed to investigate the effects of gamification on performance, intrinsic motivation and amotivation while doing work tasks. LÄS MER

  5. 5. Resting-state Functional Connectivity in Anhedonia: Exploring the Effects of Pramipexole

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Frida Smids; [2023]
    Nyckelord :Anhedonia; Depression; Reward; Pramipexole; Resting-state; Functional Connectivity; Nucleus Accumbens; Social Sciences;

    Sammanfattning : Pramipexole is a medication that normalises dopamine signalling in the brain. Previous studies have suggested that pramipexole is an effective treatment option for depression and anhedonia because it targets the dopaminergic pathways within the brain’s reward network. LÄS MER