Sökning: "social software"

Visar resultat 1 - 5 av 440 uppsatser innehållade orden social software.

  1. 1. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lind; Malin Morup; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer engagement; online brand communities; social media; netnography; authenticity; disengagement; relationship marketing;

    Sammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER

  2. 2. Cyberhygien hos högskolestudenter - Vilka åtgärder behövs för att upprätthålla en god cyberhygien bland högskolestudenter i Sverige

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Marina Vacari; Cecilia Eriksson; [2024]
    Nyckelord :Cyberhygien; cyberattacker; cyberhot; online integritet; säkerhet; informationssäkerhet;

    Sammanfattning : Den digitala interaktionen har blivit en väsentlig del av individers vardag. Ökad användning av digitala tjänster har också lett till en exponentiell ökning av diverse cyberhot. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  4. 4. Adaptive Tactics in Software Operations: How People Manage Complexity by Asking for Help

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Michael Vincent Wettick; [2024]
    Nyckelord :Recruitment; Software Operations; Anomaly Response; Incident Response; Escalation; Adaptive Capacity; Decision Making; Tacit Knowledge; Complexity; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Society relies on the continued operation of software systems, from healthcare to social media platforms. These systems can be engineered to be highly reliable, but complexity assures surprise. People have the ability to manage this complexity, filling gaps in design by recognizing, diagnosing and correcting anomalies. LÄS MER

  5. 5. Adherence to Treatment Advice in Patients with Heart Failure : Connections to mental health, social and socioeconomic factors

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Moa Lassbo Lundquist; [2024]
    Nyckelord :Adherence; non-adherence; self-care; heart failure; multidisciplinary teams;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study is to examine adherence among patients with HF and its potential association with mental health, social support and socioeconomic status.  Introduction: For patients with heart failure, self-care is strongly advised, encompassing prescribed medication intake, fluid reduction and weight control to maintain stability. LÄS MER