Sökning: "social triangulering"

Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden social triangulering.

  1. 1. En djupdykning i hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet : En fallstudie om hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Axel Mårtensson; William Humlehagen; [2023]
    Nyckelord :Hybrid leadership; employees; employeeship; employee engagement wheel; dialogue; trust and openness; social activities; connection and collaboration; hybrid work environment; Hybridledarskap; medarbetare; medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; dialog; förtroende och öppenhet; sociala aktiviteter; gemenskap och samarbete; hybrid arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Digitaliseringen har lett till att medarbetare i en organisation inte alltid längre befinner sig på kontoret samtidigt. Det har lett till att både hybridledare och medarbetare behöver anpassa sig till detta. En avsaknad av ansikte-mot-ansikte interaktioner riskerar att påverka tilliten och dialoger negativt. LÄS MER

  2. 2. Återkoppling i ett förändrat skrivklimat : En systematisk svenskämnesdidaktisk litteraturstudie med fokus på chattbottars förtjänster och utmaningar i gymnasiets skrivundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Kaj Nygren; Martin Sahlin; [2023]
    Nyckelord :Skrivdidaktik; digital didaktik; formativ bedömning; återkoppling; dialog; chattbot;

    Sammanfattning : Sedan Chat GPT lanserades och tog fäste i skolan har stora förändringar skett. Lärare vittnar om ökat fusk men röster hörs också om förtjänster med artificiell intelligens i undervisningen. Förtjänster som språkstöd och skrivverktyg lyfts fram som två exempel. LÄS MER

  3. 3. Traveling and Meeting in a Pandemic World

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lina Sundman; [2023]
    Nyckelord :COVID-19; Institutionalization; CSR; Business related travel; Organizations in Sweden; COVID-19; Institutioanlisering; CSR; Affärsresor; Organisationer i Sverige;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic disrupted the world by changing and affecting the social practices when millions of employees were forced to stay at home and work in the digital context.The aim with this study is to investigate how business travel patterns have changed over time due to the global COVID-19 pandemic, and to investigate what patterns, policies, and behaviors are expected to look like in the future. LÄS MER

  4. 4. Postmodern finans: En explorativ studie om finansiella influensers och marknadsmanipulation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Jesper Mård; William Strömberg; [2022]
    Nyckelord :financial influencers; game rule; hyperrealism; irrational finance; market manipulation; postmodernity; rational finance; the Swedish market abuse act; finansiell influenser; hyperrealism; irrationell finans; marknadsmanipulation; marknadsmissbrukslagen; postmodernism; rationell finans; spelregel;

    Sammanfattning : Avsikten med denna studie har varit att studera problematiken som har uppstått i och med det växande fenomenet finansiella influensers och dess koppling till marknadsmanipulation. Med en explosiv ökning inom aktiehandeln på dagens finansmarknader är det många beslut som inte längre kan definieras med enbart klassisk finansiell teori. LÄS MER

  5. 5. Förtroende - Nyckeln för Influencer Marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Nelly Perack Gylling; Majken Lundblad; [2022]
    Nyckelord :Förtroende; Influencer Marketing; Sociala Medier Influencer; Source Credibility; Source Attractiveness; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att få en djupare förståelse för på vilket sätt sociala medier influencers uppfattas som förtroendeingivande i ett konsumentperspektiv. Frågeställningar: De frågeställningar som ligger till grund för uppsatsen är: - Vilka fundamentala faktorer hos en influencer skapar förtroende i samband med reklamsamarbeten på Instagram ur ett konsumentperspektiv? - Varför inger dessa faktorer ett förtroendeingivande mellan en influencer och en följare? Teori: Uppsatsens teori är The Source Credibility Model och The source Attractiveness Model. LÄS MER