Sökning: "social warmth"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden social warmth.

  1. 16. Social intelligens och personlighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Alex Rohrstock; Peter Fromark; [2017]
    Nyckelord :Personlighetsdrag; social intelligens; Big Five; emotioner; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om vissa personlighetsdrag korrelerar med vissa delar av social intelligens. Då både social intelligens och personegenskaper är breda begrepp så valdes inom social intelligens en avgränsad del att undersökas, nämligen förmågan att identifiera emotioner och förståelse av de bakomliggande orsakerna till emotioner. LÄS MER

  2. 17. Implicita och explicita fördomar mot fattiga – Ett inkoherent förhållande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Johanna Albinsson; Eva Mansikka Högström; [2015]
    Nyckelord :Fattiga; attityder; stereotyper; implicita fördomar; explicita fördomar; inkoherens; SC-IAT; Right-Wing Authoritarianism; Big Five; social önskvärdhet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Fattiga har länge varit, och är alltjämt, en inom psykologisk forskning förbisedd samhällsgrupp. Syftet med den aktuella studien var att bryta detta mönster och undersöka om det förekommer negativa implicita och explicita attityder – fördomar – mot fattiga. LÄS MER

  3. 18. Gender Equality and Media - Counteracting structural gender discrimination through equal representation of women and men in media

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jenny Lidgren; Elin Westerberg; [2015]
    Nyckelord :Gender Discrimination; Interpersonal Communication; Saying-is-Believing Paradigm; Mass Communication; Social Role Theory;

    Sammanfattning : The public debate on gender equality has gained traction in Sweden in recent years and there has been a pivotal increase in the number of women holding positions in the boards of Swedish stock market companies. A strong opinion argues that media is not taking its responsibility in reflecting the on-going societal change since women are often reduced to stereotypical portrayals, which may inhibit the stride, or at least dampen the pace, toward gender equality in society. LÄS MER

  4. 19. THE FEMALE ADVANTAGE: Gender and Self-presentational Strategies in the Judicial System

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Bahareh Bakhshayesh; [2015]
    Nyckelord :impression management; dimensions warmth and competence; compensation effect;

    Sammanfattning : Warmth and competence are two universal dimensions underlying social perception. A negative relationship exists between the two dimensions in group/person perception: the “compensation effect”, such that when two individual/groups are compared/judged, the one judged more positively on one dimension is also judged less positively on the other dimension. LÄS MER

  5. 20. Gender Subtypes: -Is there a difference within gender subtypes regarding competence & warmth?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Linda Lopar; [2013]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to find female and male subtypes in Sweden and measure peoples’ perceptions of their competence and warmth. This was done through a qualitative survey that collected the subtypes, and a quantitative survey which measured opinions on the different subtypes. LÄS MER