Sökning: "social-CRM"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet social-CRM.
1. The Implementation of social CRM : Key features and significant challenges associated with thepractical implementation of social Customer RelationshipManagement
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The rise of social media has challenged the traditional notionof CRM and introduced a new paradigm, known as socialCRM. While there are many benefits and opportunitiesassociated with the integration of social data in CRMsystems, a majority of companies are failing their social CRMimplementation. LÄS MER
2. Social CRM i SME : En utvärderande studie av små och medelstora företags förväntningar och resultat av att använda social CRM
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) is a strategy that helps companies develop and manage their customer relationships. CRM helps the company with a better understanding of the customer and the customers needs. LÄS MER
3. Kundengagemang genom sociala kanaler : Värdeskapande eller värdeförstörande?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Som följd av den digitala och teknologiska utveckling som genomsyrat 2010-talet, har konkurrensen bland företag ökat, då det blivit lättare för konkurrenter att träda in på marknaden. Den ökade konkurrensen har i sin tur inneburit att företag blivit mer motiverade att implementera olika strategier för att bygga en djupare relation till sina kunder, för att få dem att stanna kvar hos dem istället för att välja en konkurrent. LÄS MER
4. How do B2B companies approach CRM and the management of customer data in today’s era of social media and GDPR? : A Multiple Case Study
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This multiple case study focuses on the customer relationship management (CRM) processes and the management of customer data within two international business-to-business (B2B) companies based in the southern parts of Sweden. This study explores and compares these companies’ approaches to CRM in today’s era of social media and the General Data Protection Regulation (GDPR). LÄS MER
5. Social CRM - Är du med på tåget? - En fallstudie om en organisations hantering av big data för att vårda kundrelationer på sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Användandet av sociala medieplattformar ökar där kunder lämnar ifrån sig stora mängder data, även kallat big data. Datan kan innehålla värdefull information, varav företag försöker extrahera denna genom data mining, för att erhålla viktiga kundinsikter. LÄS MER