Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Turismupplevelser & sociala medier : En studie om sociala medier har en inverkan på unga myndigas turistupplevelser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Isabella Carmen Cuadrado; Olivia Tonaczew; [2023]
    Nyckelord :social media; experiences; tourist experiences; young adults; travel; sociala medier; upplevelser; turismupplevelser; unga myndiga; resor;

    Sammanfattning : Användningen av sociala medier har under de senaste åren ökat radikalt och allt fler människor väljer att dela med sig av bilder och upplevelser på sociala medier, där turistupplevelser har blivit allt vanligare. Att uppdatera Facebook och Instagram under en resa är vanligt idag, där vissa resenärer är motiverade till att begränsa sin teknikanvändning under en resa, medan andra har väldigt svårt att komma över teknikbehovet. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ studie om marknadsföringsstrategier av kryssningsturism på TikTok och Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Izabelle Rasmussen; Lydia Fagerholm; Olivia Wikström; [2023]
    Nyckelord :Marketing strategy; Social media; Cruise tourism; Viking Line; Tallink Silja; Gap- analysis.; Marknadsföringsstrategi; Sociala medier; Kryssningsturism; Viking Line; Tallink Silja; Gap-Analys;

    Sammanfattning : The study has focused on the marketing strategy for the tourism cruises in the Baltic Sea,specifically Viking Line Sweden and Tallink Silja’s Sweden. The purpose of the study is tosee their marketing strategy on the social media platforms TikTok and Instagram and howtheir users interact with their posts. LÄS MER

  3. 3. “Borta farligt men hemma bäst?” : En studie om svenska kvinnors upplevelser om hot och rädslor i sitt resande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Eva Hrafnsdóttir; Moa Ek; Claudia Anders; [2022]
    Nyckelord :Risk perception; Gender differences; Crimes against women; The Tourist Gaze; Pierce’s Travel Career ladder; Choice of destination; Women; Danger; Violence; Gender violence; Solo traveling; Globalization; Riskbedömning; Könsskillnader; Brott mot kvinnor; Oro; “Tourist Gaze”; Turistblicken; “Pierces Travel Career ladder”; Val av destination; Kvinnor; Fara; Våld; Könsvåld; Soloresor; Globalisering;

    Sammanfattning : Vi alla känner igen ordspråket “Borta bra men hemma bäst” men hur sant är det egentligen?  Turism har alltid funnits i någon form och kommer alltid att finnas i någon form. Som en konsekvens av globaliseringen under de senaste decennierna har länder runt om i världen kommit närmare än någonsin. LÄS MER

  4. 4. Jag blir det för att en dag vill jag bli som dem : Idrottande tjejer & killars konsumtion av idrott i media

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Magnus Lindholm; [2021]
    Nyckelord :idrott; media; sociala medier;

    Sammanfattning : I den här studien undersöks hur idrottande tjejer och killar konsumerar idrott i media. Syftet med studien är att öka förståelsen för hur ungdomar som idrottar, mellan åldrarna 15–19, konsumerar idrott genom media samt ifall det är någon skillnad mellan tjejer och killar. LÄS MER

  5. 5. Samband mellan vuxnas resvanor och deras kunskap om antibiotikaresistenta bakterier : En enkätstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Emma Fältskog; [2021]
    Nyckelord :Public health; Antibiotic resistance; Travel; Covid-19; Knowledge; Folkhälsovetenskap; Antibiotikaresistens; Resa; Covid-19; Kunskap;

    Sammanfattning : Introduktion: Antibiotikaresistens är ett globalt hot mot folkhälsan. Resistensen gör att det blir svårare att bota infektioner och sjukdomar. Idag är det även lättare att resa mellan olika länder, vilket underlättar smittspridningen av resistenta bakterier. LÄS MER