Sökning: "sociala medie stress"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden sociala medie stress.
1. Solidaritet, etisk press och skepsis : Vårdpersonals vaccinationsvilja under Covid-19-pandemin
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Desinformation kring vaccination kan leda till ökad misstro mot hälsomyndigheter och undergräva folkhälsoresponsen. Vaccintveksamhet bland medicinsk personal är särskilt problematiskt då de ofta ses av allmänheten som medicinskt sakkunniga, och deras inställning till vaccinet kan avsevärt bidra till allmänhetens vaccinationsvilja. LÄS MER
2. Ensam i socialt nätverk - samtidens paradox : Ett fenomenologiskt perspektiv på relationen mellan sociala medier och känslan av ensamhet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie ämnar till att undersöka relationen mellan sociala medier och känslan av ensamhet ur ett medie- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv. Utifrån teorier om fenomenologi och media affordance har fyra kvinnliga ungdomar intervjuats i syfte att få en djupare förståelse för vilken effekt olika sociala mediekanaler har på känslan av ensamhet och gemenskap. LÄS MER
3. Influencer marketing: Hur det påverkar unga kvinnor i generation Z
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : I takt med att reklamtröttheten ökar i västvärlden växer sig marknadsföringsstrategin influencer marketing allt starkare. Influencers, vilka i grund och botten är helt vanliga människor, har en stor makt på sina sociala medier med tusentals till miljoner följare. LÄS MER
4. Avståndstagande från sociala medier : en kvalitativ intervjustudie om individers självvalda frånkoppling
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker varför individer tar avstånd från sociala medier i en tid där medier har blivit en del av vår kultur och vårt samhälle. Den ämnar även att behandla deras syn på medieanvändning och kommunikation. LÄS MER
5. “Alltså man vill ju ändå ha mycket likes” : en kvalitativ studie om gymnasietjejers syn på bekräftelsebehov på Instagram
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : B-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet; “Alltså man vill ju ändå ha likes. En kvalitativ studie om gymnasietjejers syn på bekräftelsebehov och det sociala spelet på Instagram”, författad av Klara Thorell & Sofia Karlefeldt. LÄS MER