Sökning: "sociala medie-användare"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden sociala medie-användare.

  1. 1. A Case Study on social media : platforms for freedom or tyranny?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Maen Rahmoun; [2023]
    Nyckelord :social media; Arab spring revolutions; freedom; tyranny.; sociala medier; arabiska vårens revolutioner; frihet; tyranni.;

    Sammanfattning : Some assert that social media has contributed in one way or another to organizing the work of revolutionaries and those seeking freedom and democracy on its platforms and has provided them with a space to express their opinion against authoritarian regimes. However, the information policies of the companies behind social media can discourage activists and enable authoritarian regimes. LÄS MER

  2. 2. Vår tids inspirationskällor : En kvalitativ studie om hur följare uppfattar samt påverkas av influensers på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Patricia Hämäläinen; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Visuell kommunikation; strategisk kommunikation; sociala medie-användare;

    Sammanfattning : Author: Patricia HämäläinenTitle and subtitle (English): Today's sources of inspiration - A qualitative study of how followers perceive and are influenced by influencers on InstagramLanguage: Swedish Pages: 39  Purpose: The purpose of the study is to investigate how 18–30-year-old women’s on Instagram are affected by influencers' publications on Instagram. What factors play a role for Instagram users to start follow and unfollow influencers on Instagram. LÄS MER

  3. 3. Konsumenternas krav på varumärket: Prata med oss, ge oss erbjudanden och inspirera : En kvantitativ studie om svenska kvinnors konsumtionsvanor, upplevelser och åsikter kopplat till NA-KD’s innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Victoria Stenstad; [2020]
    Nyckelord :Public relations; strategic communication; content; social media consumer; Instagram; Public Relations; strategisk kommunikation; sociala medie-användare; content; Instagram;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate the respondents’ consumption habits, experiences and opinions linked to NA-KD’s content on Instagram, to see which of the four communication models within PR (Grunig & Hunt 1984) that are reflected in their experiences, opinions and consumption.   Method: The study is based on a quantitative web survey, which was answered by Swedish women, aged 16-35, who follows @nakdfashion on Instagram. LÄS MER

  4. 4. Det sociala i sociala media : hur unga vuxna tolkar handlande på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :August Linefjell; Sara Hagström; [2017]
    Nyckelord :sociala medier; symbolisk interaktionism; handling;

    Sammanfattning : Undersökningar som gjorts av Internetstiftelsen i Sverige visar att svenska sociala medie-användare ökar varje år. Fler och fler besöker Facebook och skapar konton på Instagram och Snapchat. Samma undersökningar visar dock att majoriteten inte nyttjar sociala medier mer än att bara besöka sidan eller appen. LÄS MER