Sökning: "sociala medier de äldre"

Visar resultat 21 - 25 av 93 uppsatser innehållade orden sociala medier de äldre.

  1. 21. Synliggörandet av Boken kommer : den visuella marknadsföringen och synen på de äldre användarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Madeleine Skoglund; [2022]
    Nyckelord :oken kommer; marketing; elderly; social media; Instagram; ageism; relationship marketing; Gummesson; boken kommer; marknadsföring; äldre; sociala medier; Instagram; ålderism; relationsmarknadsföring; Gummesson;

    Sammanfattning : Massmedia kan påverka människor hur vi ser på världen och dess befolkning och det kan därmed skapa stereotyper. Idag, äldre människor är friskare och lever längre än de gjorde på tjugo år sedan, och det kan leda tillatt de lever ett mer aktivt liv. LÄS MER

  2. 22. Bland horor och troll? : e-girls och den moderna subkulturens levnadsvillkor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Malin Brugge Arelund; Sofie Gustavsson; [2022]
    Nyckelord :E-girls; subkulturer; medialisering; estetik; uppmärksamhet; självsexualisering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bland horor och troll? E-girls och den moderna subkulturens levnadsvillkor av Malin Brugge Arelund och Sofie Gustafsson är ett arbete författat inom ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Termen subkultur har länge varit starkt förknippad med motstånd, normbrytande stilar och gemenskap. LÄS MER

  3. 23. MED INTEGRITETEN SOM INSATS - En kvalitativ studie om riktad reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Josefine Jerkin; Laura Kvist; Julia Wohlén; [2021-07-01]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; riktad reklam; riktad marknadsföring; integritet; äldre.;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka hur äldre förhåller sig till riktad reklam på Instagram. Teori: Uses and Gratifications, attitydmodellen och Communication Privacy Management Theory, samt tidigare forskning om äldres medieanvändning, attityder till riktad reklam och integritet på sociala medier. Metod: Kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  4. 24. Influencers Retorik : Hur influencers argumenterar på sociala medier

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Miski Samater; Ilham Ali; [2021]
    Nyckelord :Rhetoric; influencers; Instagram; parasocial relations; elaboration likelihood model; Retorik; influencers; Instagram; parasociala relationer; elaboration likelihood model;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att kartlägga hur influencers argumenterar för samhällsviktiga frågor, personliga frågor samt för produkter/varumärken de marknadsför på sociala medier. Den retoriska modellen, och de teoretiska modellerna parasociala relationer och Elaboration Likelihood Model (ELM) ska tillämpas för att identifiera om retoriska argumenteringar har betydelse i skapandet av relationer. LÄS MER

  5. 25. Undersökning av bedömningsformuläret NeoEAT - Amning i en svensk lingvistisk och kulturell kontext

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Logopedi

    Författare :Annaclara Häggström; Jennifer Norgren; [2021]
    Nyckelord :matningssvårigheter; amningssvårigheter; barndysfagi; spädbarn; logoped; psykometrisk testning;

    Sammanfattning : Bakgrund En tidig och korrekt bedömning av spädbarn som riskerar att utveckla matningssvårigheter är viktigt för att förebygga framtida komplikationer. Neonatal Eating Assessment Tool - Amning (NeoEAT - Amning) är ett heltäckande formulär som avser att lägga en grund för bedömning av matningssvårigheter hos spädbarn i 0 - 7 månaders ålder. LÄS MER