Sökning: "sociala medier enkätundersökning"

Visar resultat 11 - 15 av 260 uppsatser innehållade orden sociala medier enkätundersökning.

  1. 11. Redskap som behövs för långvariga kundrelationer : En kvantitativ studie om vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Lukas Runesson; Josef Zanier; Almedina Alic; [2023]
    Nyckelord :Social media; Customer loyalty; Customer engagement; Customer experience; Satisfaction.; Sociala medier; Kundlojalitet; Kundengagemang; Kundupplevelser; Tillfredsställelse.;

    Sammanfattning : I en affärsvärld där företag är ständigt utsatta för konkurrens är det viktigt för företagen att veta hur de ska inneha lojala kunder. Syftet med studien är att undersöka vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet. LÄS MER

  2. 12. Sociala medier och finansmarknaden : En kvantitativ studie om hur sociala medier påverkar investeringsbeslut på den svenska finansmarknaden

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :August Bång; Joel Falk; Sebastian Bonasoni; [2023]
    Nyckelord :Stocks; behavioral finance; financial market; social media.; Aktier; beteendeekonomi; finansmarknaden; sociala medier;

    Sammanfattning : Att förvalta sina tillgångar på bästa sätt för att få så hög avkastning som möjligt är alla investerares mål. Småsparare som inte besitter kunskap kan enkelt bränna sig vid investeringar. En enkel väg är därför att kika på hur andra investerar sina pengar för att sedan göra likadant. LÄS MER

  3. 13. Algoritmer på sociala medier : En studie om unga användares kunskap, attityd och beteende gentemot algoritmbaserad anpassning på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Erik Lindgren; Vera Vinberg; [2023]
    Nyckelord :Algoritmer; sociala medier; kunskap; attityd; beteende; KAB-modell; filterbubbla; relevansbaserad anpassning; enkätundersökning;

    Sammanfattning : Algoritmer är ett växande fenomen som blivit allt mer involverat i våra liv. Personer mellan18-30 år använder sociala medier i störst utsträckning och är den generation som anser sigmest kunnig om algoritmer. LÄS MER

  4. 14. Missuppfattande elever. Går det att undvika? : En studie av lärares upplevelser kring elevers missuppfattningar i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Karl Sjöö; [2023]
    Nyckelord :Concept image; conceptual thinking; high school mathematics teachers; mathematical misconceptions; survey.; Begreppsbild; enkätundersökning; konceptuellt tänkande; matematiklärare på gymnasienivå; matematiska missuppfattningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka lärarnas upplevelse av elevers missuppfattningar vid inlärning av bråk och sannolikhet samt om det är möjligt att minska missuppfattandet med hjälp av kategorisering av dessa. Genom att fråga matematiklärare om de upplever att eleverna de undervisar ofta har missuppfattningar och om samma missuppfattningar är återkommande, kan vi få en bild av vilka delar av de matematiska begreppen som kan uppfattas svåra av eleverna. LÄS MER

  5. 15. Triggervarning på TikTok : TikToks påverkan på kroppsideal

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Mercie Åkerblom; Bea Thanyalak Phulonkaew; [2023]
    Nyckelord :Social media; TikTok; body image; mental health; young women; body positivity; Sociala medier; TikTok; kroppsideal; mental hälsa; unga kvinnor; kroppspositivitet;

    Sammanfattning : TikTok har blivit en populär plattform under de senaste åren, särskilt bland unga kvinnor. Tidigare forskning har visat att med användningen av sociala medier, särskilt visuella plattformar som TikTok, kan påverka mental hälsa hos kvinnor. LÄS MER