Sökning: "sociala medier enkätundersökning"
Visar resultat 16 - 20 av 260 uppsatser innehållade orden sociala medier enkätundersökning.
16. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER
17. Börspsykologi i kristider : En undersökning av människans förmåga att göra irrationella val
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: Coronapandemin och den pågående invasionen av Ukraina har satt människors vardag såväl som de finansiella marknaderna i en ovanlig situation. Kombinationen av båda händelserna har lett till ett oroligt marknadsläge med bland annat stigande inflation och stigande räntor. LÄS MER
18. Didaktiskt planerande av musikverksamhet i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Denna studie utgår från en frånvaro av forskning som fokuserar på planeringen av musikverksamheten inom förskolan. Därav framkom studiens syfte att ur ett musikdidaktiskt perspektiv undersöka och analysera om och hur förskollärare planerar för musikverksamhet. LÄS MER
19. Relationen mellan Social media & Emotionell reglering : En kvantitativ enkätstudie
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Sociala medier har förändrat männskors sätt att interagera, uttrycka sig och dela information. Det har integrerat sig som en naturlig del av många individers vardagar men trots alla fördelar som det medför, kommer det med en del problematiska aspekter. LÄS MER
20. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER