Sökning: "sociala medier i kreditgivningsprocessen"

Hittade 1 uppsats innehållade orden sociala medier i kreditgivningsprocessen.

  1. 1. Sociala mediers betydelse vid bankers kreditgivning till företag

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Gabriella Odd; Cornelia Strebel; [2016]
    Nyckelord :credit granting; credit assessment; social media; social media in credit granting; innovation in bank processes; social media implementation; social media usage; kreditgivning; kreditbedömning; sociala medier; sociala medier i kreditgivningsprocessen; bankinnovation; implementering av sociala medier; användning av sociala medier;

    Sammanfattning : Användningen av sociala medier ökar allt mer i dagens samhälle och banker använder sig i dagsläget av sociala medier till kundservice samt i marknadsföringssyfte. Banker är den vanligaste finansieringskällan av externt kapital för små företag i Sverige och för att undvika kreditförluster gör banker en kreditbedömning av det kreditsökande företaget. LÄS MER