Sökning: "sociala medier kris"

Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden sociala medier kris.

  1. 1. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Fransson; Ebba Sandberg; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; trust; influencers; organizations; crisis of trust; experiment; kriskommunikation; förtroende; influencers; organisationer; förtroendekris; experiment;

    Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER

  2. 2. Handling Cancel Culture online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Berntson; Johanna Johnsson Belving; [2023]
    Nyckelord :Cancel culture; kriskommunikation; sociala medier; crisis communication; social media; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien har som syfte att bidra till en större förståelse för mottagarperspektivet inom kriskommunikation för att kunna utveckla krisstrategier. Syftet är att förstå unga vuxnas uppfattning av fenomenet cancel culture och hur detta kan tas i beaktning för att motverka kris på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  5. 5. Djur utanför bur : En kvalitativ studie av kriskommunikation omshcimpansincidenten på Furuvik

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Maya Malmberg; Agnes Sjödin; [2023]
    Nyckelord :Kriskommunikation; sociala medier; Situational Crisis Communication Theory; Furuvik; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Det övergripande syftet är att undersöka en organisations kriskommunikation på sociala medier i samband med en pågående kris. Studien syftar även till att undersöka allmänhetens attityd till organisationen under krisen. LÄS MER