Sökning: "sociala medier och anställda"
Visar resultat 1 - 5 av 125 uppsatser innehållade orden sociala medier och anställda.
1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
2. Ridlärarens/tränarens bemötande av ungdomar med ätstörning
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Att upptäcka en elev med ätstörning är svårt då det inte alltid syns på utsidan. Ätstörning handlar snarare om en orättvis självbild, negativa tankar och känslor om sig själv. Elever med ätstörningar är därför en utmaning för ridlärare och tränare då kunskapen ofta brister. LÄS MER
3. Can Generative AI Replace Human Communication Professionals? A qualitative study comparing social media content generated by Artificial Intelligence and humans
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Generative AI is a novel phenomenon, now within the hands of the public. The utilisation of AI has already started replacing human employees in many industries and previous research shows that generative AI have great abilities in creative and communicative contexts. LÄS MER
4. Strategiskt lyssnande på sociala medier. En studie av hur en kommun praktiserar lyssnande på Facebook.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The importance of listening as a part of organizations' strategic communication has been stated in previous research, as well as the possibilities of listening on social media. But the question that remains is: how can strategic listening be put into practice on social media? There is an identified lack of research that highlights how strategic listening can be applied to social media in the practice of organizations, which this study therefore aims to contribute to. LÄS MER
5. Employer branding: En fenomenografisk studie om Malmö stads arbete med att attrahera och behålla personal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Arbete med employer branding har blivit allt viktigare som ett resultat av globaliseringen. Arbetsgivare behöver profilera sitt erbjudande på ett effektivt sätt, då både potentiella och befintliga medarbetare har fler möjligheter på arbetsmarknaden. LÄS MER