Sökning: "sociala medier och prestationsångest"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden sociala medier och prestationsångest.
1. Vem är personen bakom skärmen? : En studie om självpresentation online vs offline
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur upplevelsen av vikten av att styra sitt intryck på sociala medier är för ungdomar idag. Vårt mål är att skapa förståelse för ungdomars upplevelser av att framställa sig som en viss typ av person på sociala medier och om denna presentation är i linje med den person som de anser sig vara utanför sociala medier. LÄS MER
2. A selfie a day keeps insecurities away : En kvalitativ studie om unga vuxnas behov och upplevelse av att ladda upp selfies på Instagram
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Selfiekulturen har under de senaste åren växt sig stark. Över 350 miljoner selfie-relaterade hashtags finns på Instagram och det har arrangerats utställningar med just selfien i fokus. Bland individer som växte upp på 2000-talet, så kallade milleniegenerationen, har mer än hälften någon gång laddat upp en selfie på sociala medier. LÄS MER
3. Social ångest och dataspelande: : En kvalitativ analys av diskussioner i internetforum
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Den här studien undersöker på vilket sätt deltagande i onlinespel kan vara till hjälp för människor med social ångest. Materialet som används i den här studien är hämtat från diskussionsforum på nätet där personer med social ångest diskuterar sina egna erfarenheter och upplevelser av onlinespel. LÄS MER
4. Jag ska bara ta en selfie : en kvalitativ fallstudie kring varför unga kvinnor använder sociala medier och tar selfies
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatikSammanfattning : Ihop med den snabba tekniska utvecklingen med internet och smartphones, har sociala medier snabbt blivit en del av mångas vardag, speciellt bland unga kvinnor. Sociala medier används dagligen för att ta del av nyheter, underhållning och hålla kontakt med vänner och bekanta men används också som en plattform för att presentera sig själv i bild och text. LÄS MER
5. ”Man skulle ju aldrig lägga upp en ful bild på sig själv liksom.” En kvalitativ studie om unga kvinnors uppfattningar om och erfarenheter av utseendefokus på Instagram – med inriktning på deras självbild
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: ”Man skulle ju aldrig lägga upp en ful bild på sig själv liksom”. Författare: Ronja Rieman Kurs: C-uppsats inom medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Vårtermin 2014 Handledare: Malin Sveningsson Antal ord: 23.553 ord inklusive bilagor (19. LÄS MER