Sökning: "sociala medier och sociala band"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden sociala medier och sociala band.
1. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER
2. "Man är ju snyggare på Instagram än vad man är i verkligheten” : En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors upplevelserav Instagram gällande självbild och kroppsideal
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Sociala medier är en stor del av vår vardag och Instagram som social plattform används som ettsocialiseringsverktyg av en stor andel unga individer idag. Unga kvinnor visar en generellthögre utsatthet jämförelsevis med unga män när det kommer till risk för negativ påverkan påsjälvkänsla och kroppsuppfattning. LÄS MER
3. Politiker som varumärken - innan och efter digitaliseringen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Since the emergence of social media, politicians and political parties have adopted new platforms to communicate with voters. Historically, political branding has taken place in traditional media, however, as society has become more digitalized, such branding has switched platforms. LÄS MER
4. Betydelsen av undervisningsperspektiv i samhällskunskap : Hot och möjligheter för vår framtid
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Studien beskriver hur polariseringen mellan olika grupper har ökat i samhällen i stora delar av världen och hur sociala medier ibland kan förstärka denna tendens. Möjligheterna som finns att långsiktigt motverka detta i Sverige belyses genom att visa hur lärarna inom ramen för ämnesplanen i samhällskunskap i större utsträckning kan använda ett socialpsykologiskt och vetenskapligt perspektiv i undervisningen av sociala, ekonomiska och politiska frågor. LÄS MER
5. RAISING A NEW COLLECTIVE VOICE THROUGH GREENFIELD UNION ORGANISING : The mobilisation and unionisation of workers and the establishment of a collective agreement at Foodora in Sweden
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Following an actor-centred approach to institutional change, the aim of the study was to explore the process of ‘greenfield organising’ through which unions and collective bargaining structures are established in workplaces where there are none initially. A qualitative theory-oriented single case study, using some principles of the grounded theory, analysed the organising process and negotiations at Foodora in Sweden that resulted in a collective agreement. LÄS MER